کرمانشاه ؛

جلوگیری از معلول زایی با اجباری شدن آزمایشات ژنتیک

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آزمایشات ژنتیک را الزامی کنیم تا از معلول زایی جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛انوشیروان محسنی بندپی امروز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی گفت: بهزیستی یکی از نهادهای تخصصی برای ارائه خدمات در  زمینه ژنتیک است که در دولت تدبیر و امید ۴ راهبرد را مد نظر قرار داده تا از طریق توان تخصصی ۲۲ هزار نیروی بهزیستی به کشور کمک کند.

 وی   با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال ۹۳ به ازای هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور داشتیم که در ۹ ماهه اول سال ۹۴ به ۱۸ طلاق کاهش یافت .گفت: در این زمینه۳۹۰۰  مدرس آموزش دیده تربیت شدند، ۱۶۰۰ مرکز مشاوره و ۲۴۷ مرکز کاهش طلاق را با همکاری قوه قضاییه راه اندازی کردیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آمار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور را ۶۴ درصد و در کرمانشاه ۸۰ درصد عنوان کرد.

محسنی بندپی در ادامه اشاره ای به پیشگیری از معلولیت در قالب غربالگری ژنتیکی و ناشنوایی داشت و گفت: هدف ما این است که آزمایشات ژنتیک را در برخی استان ها الزامی کنیم که از معلول زایی جلوگیری شود و در این راستا انجام آزمایش در سه استان یزد، کرمان و مازندران رایگان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انجام ۳ هزار سقط قانونی در کشور طی سال های ۹۳ و ۹۴ خبر داد.

محسنی بندپی با اشاره به  توانمندسازی و توانبخشی به عنوان راهبرد سازمان گفت: برای معتادین در حال ترک برنامه ریزی هایی کرده ایم که روز به روز جمعیت آنها نیز افزایش می یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
تازه میخوان در برخی منطق این آزمایشات رو اجباری کنن...؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
در همه جا باید رایگان باشه
بیت المال مال همه است نه عده ای خاص
آخرین اخبار