یاسوج؛

حمایت بهزیستی از 150 معلول ضایعه نخاعی

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان از حمایت بهزیستی از تعداد 150 معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: بیشتر آن‌ها بر اثر تصادف دچار ضایعه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛آیت افشارمهر در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌هایی که بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از معلولان دارد، اظهار کرد: در این معاونت دارای سه دفتر هستیم.

وی با نام بردن از این سه دفتر و وظایفی که بر عهده دارند، افزود: تاکنون بیش از 11 هزار معلول در استان توسط دفتر توانمندسازی ما شناسایی شده است.

افشارمهر به تعداد معلولان مستمری‌بگیر در بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: تعداد 5 هزار و 879 معلول مستمری‌بگیر در سطح استان داریم.

این مسؤول گفت: این معلولان در هر ماه مستمری دریافت می‌کنند و بهزیستی نسبت به رفع مشکلات آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیز اقدام می‌کند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان در ادامه افزود: در استان تعداد 342 خانوار دو معلولی، 67 خانوار سه معلولی و 16 خانوار 4 معلولی نیز داریم.

وی به تعداد 150 معلول ضایعه نخاعی در استان و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: از این تعداد 28 نفر بر اثر سقوط از ارتفاع، 71 نفر بر اثر تصادف، 44 نفر بر اثر بیماری، 4 نفر بر اثر مادرزادی و تعداد 4 ضایعه نخاعی به دلایل دیگر داریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.