یاسوج؛

اجرای 25 طرح بزرگ عمرانی در باشت

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: 600میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 23 طرح بزرگ راهسازی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فرج الله دیلمی گفت: این میزان اعتبار برای 23 پروژه راهسازی و دو طرح عمرانی بیمارستان 32 تختی باشت و ساختمان مجتمع اداره های این شهرستان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید برای اجرای پروژه راه های اصلی، فرعی و روستایی باشت از محل بودجه های ملی، استانی و ماده 180 مناطق محروم بودجه خوبی در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: احداث باند بزرگ چهارخطه باشت به بابامیدان و تقاطع غیر همسطح با 310 میلیارد ریال و جاده باشت به چرام با 70 میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها است.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت تصریح کرد: اجرای جاده کمربندی شهر باشت،بهسازی و تعریض سه راهی باشت، روکش آسفالت پل بریم، تعمیرات پل بزرگ شوش،اجرای پل نیمدور، تکمیل جاده کوه دهک، اجرای روکش آسفالت پشت کوه، بازگشایی راه های روستایی پیچاب از دیگر طرح های مهم اجرا شده سال 92 تاکنون در این شهرستان است.

وی بازگشایی ساخت پل لیراب، اجرای روشنایی بوستان، روشنایی سه راهی باشت، روکش آسفالت پل بریم، اجرای پل 30 متری پیچاب و روکش آسفالت 25 روستا از خدمات ماندگار در زمینه زیرساخت های جاده ای این شهرستان در سه سال اخیر است.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: هم اکنون عملیات اجرایی دو طرح بزرگ راهسازی در این شهرستان با 208 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

دیلمی افزود: تکمیل ساخت جاده باشت -چرام به طول هفت کیلومتر و جاده ده بزرگ به پیچاب به طول 15 کیلومتر که چند روز اخیر شروع شده است می تواند توسعه این خطه را متحول کند.

وی اظهار کرد: ساخت جاده اصلی باشت به چرام که فاز اول آن به طول هفت کیلومتر و با 70 میلیارد ریال در دولت یازدهم تکمیل شده بود با 112 میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت با اشاره به وجود پیچ های خطرناک در این مسیر بیان کرد: این طرح که قرار است در طول دو سال اجرا شود نقش اثرگذاری در کاهش سوانح جاده ای دارد.

دیلمی بیان کرد: ساخت جاده ده بزرگ به پیچاب با 96 میلیارد ریال اعتبار نیز با هدف دسترسی آسان مردم به مناطق دیگر انجام خواهد شد.

منطقه عشایری پیچاب با 16روستا و 500 نفر جمعیت و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوارهای عشایری با هزاران راس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.

دیلمی تصریح کرد: نبود راه ارتباطی موجب شده تا ساکنان این منطقه از سایر خدمات به ویژه آبرسانی، برق،بهداشت و ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب محروم باشند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی و دامی از سوی دیگر ابرازامیدواری کرد: با اجرای این طرح ها تحول خوبی در توسعه راه های ارتباطی باشت انجام شود.

شهرستان باشت 238 کیلومتر راه روستایی دارد که 170 کیلومتر آن آسفالت و 68 کیلومتر آن خاکی است.

30 درصد از راه های روستایی آسفالت این شهرستان به دلیل عمر طولانی نیازمند نوسازی و روکش آسفالت است.

14 هزار نفر ازجمعیت باشت در 115 روستای این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.