لرستان؛

تاکید استاندار لرستان بر رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی

استاندار لرستان با اشاره به انتخاب این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مدیران از انتخاب استان لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی استفاده کنند

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان در محل شهرک صنعتی بروجرد افزود: مدیران عامل واحدهای صنعتی و بانک هایی که در حل مشکلات صنایع ناتوان هستند این موضوع را به صورت کتبی اعلام کنند تا از طریق معاون اول رئیس جمهوری با آنها برخورد شود.
وی گفت: مدیران استان لرستان باید از انتخاب این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی نهایت استفاده را ببرند تا لرستان به عنوان الگویی برای کشور مطرح شود.
استاندار لرستان افزود: قرار است مشکلات واحدهای صنعتی برطرف شوند لذا از مدیران این واحدها انتظار می رود نهایت همکاری را با مجموعه استان داشته باشند در غیر این صورت با آنها برخورد قاطع و قانونی می شود.
وی درخصوص مشکل برق شهرک صنعتی بروجرد گفت: اگر مدیر شرکت برق باختر نمی تواند مشکل این شهرک را برطرف کند ما به صورت مستقل این کار را انجام خواهیم داد.
بازوند افزود: قرار بود ما برق لرستان را از سیطره اراک خارج کنیم و به کرمانشاه بدهیم که این کار با وساطت برخی افراد انجام نشد.
وی اظهار کرد: شرکت برق باختر باید در بین سه استان همدان، مرکزی و لرستان اولویت را به استان لرستان بدهد زیرا این استان پایلوت اقتصاد مقاومتی است و باید نگاه ویژه ای به آن باشد.
استاندار لرستان افزود: در صورت ناتوانی شرکت برق باختر در حل مشکل برق واحدهای صنعتی لرستان از طریق ریاست جمهوری وارد عمل می شویم.
وی در پاسخ به درخواست اعتبار مدیر برق باختر گفت: اگر قرار است اعتباری داده شود به پیمانکار داده می شود تا کار با سرعت بیشتری صورت گیرد
استاندار لرستان افزود: برخورد دوگانه برق باختر پذیرفتی نیست زیرا آلومینیوم اراک چندین میلیارد به برق باختر بدهکار است و هیچ کس جرات درخواست طلب از آنها را ندارد.
وی از شرکت برق باختر خواست از برخوردهای قهری و سلیقه ای پرهیز و از مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی خودداری کند.
بازوند افزود: شرکت برق باختر 45 روز مهلت دارد برق واحدهای شهرک صنعتی بروجرد را با هزینه خود تامین کند در غیر این صورت به صورت کتبی پاسخ منفی خود را اعلام کند.
وی خطاب به مدیران بانک ها گفت: بانک ها به جای تملیک واحدهای صنعتی به خاطر جریمه ها به فکر توسعه صنعت باشند زیرا تملیک واحدهای صنعتی هم به بانک ها و هم به تولید استان ضرر می رساند.
بازوند افزود: بانک ها باید با واحدهای صنعتی در تقسیط و بخشودگی جرائم و ارایه تسهیلات سرمایه در گردش همکاری لازم را داشته باشند
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.