اوباما: ترامپ شایسته ریاست‌جمهوری نیست

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ترامپ شایستگی و آمادگی ریاست‌جمهوری را ندارد و هر روز هم با رفتارهای خود این مسئله را ثابت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که به حامی سرسخت هیلاری کلینتون در رقابت‌های ریاست‌جمهوری تبدیل شده، گفت: ترامپ شایستگی و آمادگی ریاست‌جمهوری این کشور را ندارد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر سنگاپور اعلام کرد ترامپ گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری نیست و هر روز هم با رفتارهای خود این مسئله را ثابت می‌کند.

اوباما در این کنفرانس خبری، «دونالد ترامپ» را به خاظر نوع رفتار و گفتار و هم‌حزبی‌هایش را به خاطر حمایت از وی به باد انتقاد گرفت و خاطرنشان کرد  جمهوری‌خواهان باید دست از پشتیبانی از ترامپ بردارند.

وی گفت اگر رهبران حزب کماکان از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال جاری حمایت کنند، انتقادهایشان از او «تو خالی خواهد بود»؛ به ویژه که حملات ترامپ به والدین مسلمان یک سرباز آمریکایی به نام همایون خان که در عراق جان خود را از دست داده است، باعث انتقاد جمهوری خواهان از وی شده است.

اوباما گفت این نامزد جمهوری خواه، علاوه بر اظهاراتش در خصوص خانواده خان، نشان داده است که به هیچ وجه آماده تصدی این پست نیست. ترامپ فاقد آگاهی از مسائل اروپا، خاورمیانه و آسیا است.

وی خاطرنشان کرد سوالی که باید از خود بپرسید این است: اگر لازم است به دفعات، با صدای بلند اعلام کنید آن چه او انجام داده، غیر قابل پذیرش است، چرا هنوز از او حمایت می کنید؟

اوباما گفت: الان موقعیتی نیست که بخواهیم در آن مکرر گاف بدهیم. این مسئله دارد هر روز تکرار می شود. جایی باید به این درک برسید که بگویید این فردی نیست که می خواهم به عنوان رئیس جمهور آمریکا از وی حمایت کنم؛ حتی اگر هم حزبی من باشد. چون این واقعیت هنوز رخ نداده است، باعث می شود برخی از این انتقادها توخالی به نظر برسد.

باراک اوباما چهارشنبه گذشته در محل گردهمایی حزب دموکرات آمریکا در فیلادلفیا حاضر شد و علناً از وزیر خارجه دولت اول خود به عنوان «فردی مورد اعتماد و قابل‌اطمینان برای پست ریاست‌جمهوری» پشتیبانی کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار