بيش از يك ميليون و ٦٠٠ هزار ايرانی كارت اهدای عضو دارند

رييس بيمارستان مسيح دانشوری گفت: بيش از يك ميليون و ٦٠٠ هزار ايرانی كارت اهدای عضو دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اكبر ولايتی رييس بيمارستان مسيح دانشوری در مراسم رونمايی از كتاب يك مساوی هشت اهدای عضو كه امروز در اين بيمارستان انجام شد ،گفت: نام اين كتاب  يك مساوی هشت به معنای نجات جان هشت بيمار با اهدای اعضای يك بيمار مرگ مغزی انتخاب و به همت همكاران بخش فراهم آوری اعضا بيمارستان و عكس های شقايق مراديان نژاد عكاس اين كتاب گردآوری و امروز رونمايی شد.

وی با اشاره به اينكه اين مركز موفق ترين و بزرگترين مركز اهدای عضو در منطقه غرب آسيا و شمال غرب آفريقا است،گفت: سالانه بيش از ٢٠٠ پيوند قلب و ١٠٠ پيوند ريه در اين بيمارستان انجام می شود كه در نوع خود در منطقه بی نظير است به خصوص در پيوند ريه كه مشابه اين مركز در ساير كشورهای منطقه وجود ندارد.

ولايتي با بيان اينكه  قلب و ريه مهمترين پيوندهای انجام شده در اين بيمارستان است، افزود: پيوندهای ديگری مانند پيوند كليه و لوزالعده نيز گاهی در اين مركز انجام شده كه باتوجه به افزايش شمار بيماران ديابتی نيازمند به پيوند لوزالمعده خدمت بزرگی است كه به مردم در اين بيمارستان ارائه می شود.

وی با اشاره به تلاش های زياد بيمارستان مسيح دانشوری در جهت اشاعه فرهنگ اهدای عضو گفت: با تلاش های زياد همكاران و مسئولان بيمارستان تاكنون يك ميليون و ٦٠٠ هزار نفر در كشور كارت اهدای عضو دريافت كرده اند.

رييس بيمارستان مسيح دانشوری با بيان اينكه اين كتاب يك كار هنری در ارتباط با اهدای عضواست ، افزود: اين مركز همواره در تلاش است تا از هنر كه بهترين زبان انتقال مفاهيم انسانی است كمك گرفته تا بتواند مردم را بهتر با فرهنگ اهداي عضو اشنا كند.

ولايتي با اشاره به افزايش تعداد اتاق عمل های اين بيمارستان براي پيوند اعضا گفت: در آينده تعداد اتاق عمل های اين بيمارستان از ٦ به ١٢ مورد می رسد كه علاوه بر پيوند قلب و ريه  پيشرفت های خوبی در زمينه پيوند پانكراس در اين مركز صورت می گيرد. 

وی در مورد مركز فراهم آوری اعضا اين بيمارستان برای پيوند در سايز مراكز و بيمارستان ها گفت: اين مركز  اقدام به فراهم آوری اندام هايی مانند قلب،كليه،پانكراس و حتی قرنيه برای بيمارستان های بسياری مانند لبافی نژاد، شريعتی، شيراز می كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.