ارومیه؛

عملکرد هیات ژیمناستیک آذربایجان بسیار قابل قبول است.

چمن گلی: ورزش استان و به تبع آن کشور زمانی می تواند به جایگاه اصلی خود برسد که دست اندرکاران آن همکاری و تعامل لازم را با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک که یکی از مهمترین آوردگاه های ورزشی دنیا محسوب می شود زمانی اتفاق می افتد که مسئولان و دست اندرکاران ورزش کشور با دیدی باز و روشنفکرانه به این مسئله بنگرند.

چمن گلی گفت: رشته هایی همچون ژیمناستیک و دو و میدانی به عنوان ورزش های پایه بستر مناسبی برای جذب، پرورش و استعدایابی رده های پایه دارند که لازم است پس از چند سال هر ورزشکاری متناسب با علاقه و فیزیک جسمی و روحی جذب سایر رشته های ورزشی در حوزه قهرمانی شود.

چمن گلی گفت: تعامل با اداره آموزش و پرورش و انجمن های ورزشی وضعیت خوبی در استان دارد و هیات های ورزشی در صورت بروز هر گونه مشکل می توانند موضوع را جهت بررسی بیشتر به اداره کل اطلاع دهند.

نادر مدنی رئیس هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی در این جلسه گفت: حضور هفت ملی پوش استان به نام های امیرحسین نجفی، شایان انوشه، متین حاجی، آریا مام عبدالله، علی خلیلی، احد محمدی و ساسان عباسی در رشته های ترامبولین، ایروبیک و آکروژیم در معیت تیم های ملی و اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: برگزاری 49 مورد جلسه، 13 کارگاه آموزشی، 14 مورد اقدامات تعمیر و تجهیز سالن، خرید یک دستگاه یورو ترامپولین، برگزاری 22 اردوی تمرینی، ژیمناستیک روستایی، جذب اسپانسر خصوصی و دولتی، بازدید از هیات های شهرستانی، کسب 8 مدال طلا، 8 نقره و 23 برنز، پنج کاپ قهرمانی در مسابقات کشوری و اعزام 17 مورد به اردوی تیم ملی از فعالیت های مهم هیات است.

وی بیان کرد: کسب رتبه بسیار عالی کشوری و مقام سوم استانی، برگزاری پنج جشنواره، اجرای طرح سطح بندی، ژیمناستیک مهد کودک ها، همکاری والدین با هیات، بدنسازی تخصصی ژیمناستیک، مسابقات مینی ترامپولین و دوبل ترامپولین در خوی برای نخستین بار در ایران و انجام تست پزشکی نشانگر فعالیت برنامه محور و شبانه روزی مسئولان و دست اندرکاران این هیات است.

وی تعداد بیمه شدگان این رشته در پنج ماه اخیر را 1983 نفر اعلام کرد و افزود: مسابقات جام ستارگان ایروبیک ژیمناستیک استان طی روز 22 مرداد در ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان و انجمن مربوطه همکاری خوبی با هیات ژیمناستیک ندارد و این امر یکی از بزرگترین چالش های ژیمناستیک استان است.

مدنی ادامه داد: فعالیت باشگاه های غیر مجاز و غیر استاندارد موجب بروز برخی مشکلات در این رشته شده است که باید کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان با جدیت تمام از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند.

وی افزود: حمایت از مربیان، داوران و قهرمانان ملی پوش انگیزه آنها را برای ادامه فعالیت بهتر و بیشتر افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش، هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی از سال 90 تاکنون هر ساله در ارزیابی فدراسیون در رتبه های برتر کشوری قرار دارد و در ارزیابی سال 94 نیز رتبه بسیار عالی را به خود اختصاص داده است..

انتهای پیام/س

برچسب ها: هیئت ، ژیمناستیک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.