همدان؛

همدان میزبان نخبگان و پیشکسوتان پزشکی کشور می شود

مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: همایش ملی ابن‌سینا با حضور نخبگان و پیشکسوتان پزشکی کشور در همدان برگزار می‌شود.

همدان میزبان نخبگان و پیشکسوتان پزشکی کشور می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ توکل دارائی درخصوص برگزاری نخستین همایش ملی ابن‌سینا با محوریت «گیاهان دارویی و طب سینوی» اظهار کرد: این همایش در جهت معرفی و بزرگداشت شخصیت بی‌بدیل پزشک و فیلسوف برجسته جهانی حکیم ابوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

وی به دیگر اهداف همایش اشاره کرد و افزود: از آنجاکه هر همایش علمی دستاوردهای ویژه خود را دارد، در این همایش نیز دستاوردهایی از مقالات ارسال شده و تبادل‌نظر نخبگان پزشکی در زمینه گیاهان دارویی حاصل می‌شود.

دارایی عنوان کرد: استان همدان از نظر گیاهان دارویی به ویژه در نواحی کوه الوند و گرین ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند آن را به قطب اصلی مرکز گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند.

مدیر امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا افزود: این همایش می‌تواند در زمینه توسعه و پیشرفت صنعت تولید داروهای گیاهی همدان نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به جنبه‌های اقتصادی این همایش گفت: اگر گیاهان دارویی همراه با پژوهش‌های علمی ارائه شوند، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه طب سنتی خواهیم بود.

دارائی با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌های همایش اعلام کرد: در این همایش از کتاب «مکتب سده» به تألیف دکتر بشیریان رونمایی می‌شود که موضوع آن تاریخ طبابت همدان از عصر باستان تا انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، این همایشم یکم شهریور ماه سال جاری در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.