کرملین: پوتین برنامه‌ای برای سفر به برزیل ندارد

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برنامه ای برای سفر به برزیل و حضور در آیین گشایش رسمی رقابت های المپیک 2016 ریو ندارد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با اعلام محرومیت های پیاپی ورزشکاران روسی متهم به استفاده گسترده از داروهای نیروزا از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016، خبر حضور نیافتن پوتین در مراسم گشایش رقابت های المپیک امروز (پنجشنبه) از سوی دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام شد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسکوف در پاسخ به پرسش خبرنگاران نوشت: رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای حضور در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ندارد و درباره شرکت دیگر مقام ها نیز می توانید اطلاعات لازم را از بخش های مربوطه بگیرید.

پیش از این نیز اعلام شده بود که کمیته بین المللی المپیک از ثبت مدارک ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه برای حضور در آیین گشایش المپیک خودداری کرده است.

روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی با رای محرومیت کامل سه تیم پرافتخار دو ومیدانی زنان و مردان و وزنه برداری از حضور در رقابت های ریو 2016 نه تنها شاهد تلخ ترین روزهای تاریخ 25 ساله ورزش خود بلکه در دوران اتحاد جماهیر شوروی تاکنون است.

افزون بر محرومیت کامل این دو تیم، ورزشکاران روسی دیگری از رشته های مختلف مانند قایقرانی و شنا نیز محروم شده اند.

وزیر ورزش روسیه با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود. 

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز از آغاز تحقیقات گسترده در پرونده 11 بازیکن فوتبال روسیه با اتهام دوپینگ خبر داد.

براساس اعلام امروز فیفا، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) نام بازیکنان فوتبال روسیه را در فهرست آلوده به داروهای نیروزا قرار داده است.

اتحادیه فوتبال روسیه نیز دریافت درخواست رسمی از وادا برای نمونه گیری از ورزشکاران فوتبال را تایید کرد. 

این اتهام در حالی مطرح شده که روسیه میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 است و هرگونه اعلام محرومیت می تواند ضربه های وارد شده به رشته های مختلف ورزشی این کشور را به فوتبال نیز بکشاند.

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار