تئار در هفته‌ای که گذشت؛

تودیع و معارفه پریسا مقتدی و پیمان شریعتی/ آغاز بازبینی آثار سوگواره «خمسه»

مراسم تودیع و معارفه پریسا مقتدی و پیمان شریعتی رؤسای سابق و جدید مجموعه تئاتر شهر، ۱۲ مردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته «تئاتر در هفته» این بار از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته  دوم مرداد ماه می گوید:

*مراسم تودیع و معارفه پریسا مقتدی و پیمان شریعتی رؤسای سابق و جدید مجموعه تئاتر شهر، ۱۲ مردادماه با حضور مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی معاونت امور هنری، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر، داوود فتحعلی بیگی مدیر کانون تخصصی نمایش های آئینی سنتی، کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی و مدیران واحدهای مختلف مجموعه تئاترشهر برگزار شد. 

*هیات بازخوان بخش صحنه‌ای سومین سوگواره «خمسه» متشکل از ایوب آقاخانی، نادر برهانی مرند و خیرالله تقیانی پور، از میان ۱۳۵ نمایشنامه رسیده به دبیرخانه،  ۴۷ اثر را برای مرحله بازبینی انتخاب کردند.

*«مده آ» به کارگردانی شهاب آگاهی در ششمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی، از ۱۷ مردادماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می­ رود. نمایش «مده آ» که اقتباسی از نمایشنامه اوریپید است، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید و به کارگردانی شهاب آگاهی از ۱۷ تا ۲۹ مرداد ماه در مرکز مطالعات اجرایی  قشقایی به صحنه می‌رود.

*با پایان اجرای نمایش «مرز»، نمایش «تن‌ها» از آثار گروه تئاتر «زندگی» به کارگردانی جعفر مهیاری در شهر ورزبورگ آلمان روی صحنه رفته است.

*«ایوانف»، «خروس می‌خواند»، «مثل آب برای شکلات» و «کچلو» در دور جدید اجراهای تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌روند. نمایش «خروس می‌خواند» به کارگردانی شهرام کرمی با بازی رویا افشار، یعقوب صباحی، سیروس همتی، مه‌لقا باقری، سروش طاهری، بهنام شرفی و فرامرز قلیچ خانی در ساعت ۱۹ و نمایش «مثل آب برای شکلات» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی با بازی رویا نونهالی، محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، فاطمه جعفری، بهنام پانیزه، معصومه آقا بیگی، سارا شاهی، افسانه پرمر، وحید فراهانی، مهسا شکوهی، ساعت ۲۱:۳۰ در سالن استاد سمندریان به صحنه می روند.

*مدیر کل هنرهای نمایشی از دعوت بیش از 20 از نماینده از کشورهای غرب آسیا و قفقاز برای شرکت در یک هم اندیشی تئاتری در ایران خبر داد که تا کنون  حدود 15 کشور پاسخ مثبت برای حضور داده‌اند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار