تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از نصب صندلی تلسکوپی در سالن‌های نمایش تا ساماندهی حریم تئاتر شهر

اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته پایانی تیرماه امسال را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته «تئاتر در هفته» از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته آخر تیر ماه می گوید:


*راضیه رفیع زاده با اشاره به اینکه بازیگران نمایش «من، تو، ما، شما» افراد ۵۰ تا ۸۴ ساله هستند، عنوان کرد در این نمایش بخشی از شعر «ای ایران» بازسازی می شود و تماشاگران اجرای  این سرود ملی را خواهند دید.

*شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، هفتمین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان را در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری برگزار می کند.

*شهردار منطقه ۱۱ تهران دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور در مجموعه تئاترشهر ضمن دیدار از این مجموعه از مساعدت شهرداری برای ساماندهی موقعیت فیزیکی این مجموعه سخن گفته است که در  کوتاه ترین زمان ممکن حریمی در خور شان هنرمندان و مجوعه تئاتر شهر ایجاد خواهیم کرد.

*فردا» عنوان نمایشی است به کارگردانی امین اسفندیار که اولین تجربه مشترک گروه تئاتر بالن و گروه ژوان است که از اول مرداد در تماشاخانه مولوی روی صحنه خواهد رفت.

*غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان طی حکمی از سوی رئیس سازمان بسیج، کوروش زارعی به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج منصوب کرد.

*دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سعید اسدی  با بیان اینکه برای انتخاب آثار خارجی سفرهایی بین‌المللی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد که دلیلی برای ارائه جزییات این سفرها وجود ندارد و نشستی در خصوص جشنواره امسال تا پایان مرداد ماه برگزار خواهیم کرد.

*موسسه فرهنگی تسنیم نور و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای ارتقای فرهنگ اسلامی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به روز رسانی هنر سنتی و دیرینه پرده خوانی و نقالی در کشور، نخستین جشنواره سراسری پرده خوانی و نقالی «غدیر» (نقالان علوی) را همزمان با دهه امامت و ولایت (از عید سعید قربان تا عید غدیر خم) برگزار می­ کند.

*سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد اعلام کرد صندلی‌های تلسکوپی خریداری شده برای سالن قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر وارد گمرک شده و برای ترخیص آن‌ها اقدام شده است.
وی افزود: صندلی‌های خریداری شده مدتی است که وارد گمرک تهران شده است ولی پروسه ترخیص آن‌ها کمی طول کشید که البته کار ترخیص تمام شد. بلافاصله از خروج صندلی‌ها از گمرک، برای نصب آن‌ها اقدام می‌کنیم.

*دو بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسال در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تا ۵ مرداد ماه ۱۳۹۵ پذیرای طرح ها و ایده های اجرایی است.


گزارش از نیلوفر جوانشیر




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار