کوروش زارعی در نشست خبری مطرح کرد؛

مهراوه تئاتر ماه با شعار حمایت از تئاتر شهرستان‌ها برگزار می‌شود

دومین دوره مهراوه تئاتر ماه با حضور ۹ گروه تئاتر شهرستانی و موضوعیت نمایش های عاشورایی و دفاع مقدسی برگزار می‌شود.

به‌ گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین مهرواره تئاتر ماه با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و توحید معصومی دبیر مهرواره تئاتر ماه صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.

بنابراین گزارش ابتدا کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره مهراوه تئاتر ماه گفت: این مهراوه را رحمت امینی در دوره مدیریتش برپا کرد و من هم کسی نیستم که در دوران مدیریتم در مرکز نمایشی حوزه هنری جلوی این اتفاق را بگیرم و کارهای خوب مدیر قبلی را حذف کنم و حالا هم در راستای آن حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: من از همان ابتدا قصد حمایت از تئاتر شهرستان‌ها را داشتم چراکه معتقدم استعدادها در شهرستان‌ها هستند ولی متاسفانه مرکز نشین‌ها آنها را نمی‌بینند به همین بهانه برای حمایت از تئاتر شهرستان‌ها دومین رپرتوار مهراوه تئاتر ماه را با آثار استانها برگزار خواهیم کرد.

زارعی تصریح کرد: مهراوه تئاتر ماه از یکشنبه آغاز به کار می‌کند و قرار است بعد از اجراها جلسه نقد و بررسی داشته باشیم. البته این جلسات بیشتر جنبه آموزشی دارد و یکی دیگر از اهداف ما در این مهراوه مواجه تئاتر شهرستان‌ها با تئاتر حرفه‌ای پایتخت است.

در ادامه توحید معصومی دبیر مهراوه تئاتر ماه با تایید شعار حمایت از تئاتر شهرستان‌ها اظهار داشت: چنانچه بخواهیم تئاتر به عرصه خوبی برسد باید به تئاتر شهرستان‌ها توجه کنیم و در این دوره، مهراوه تئاتر ماه با جدیت این موضوع  را دنبال خواهد کرد و از ۹ استان در این مهراوه رقابت می‌کنند. همچنین ترکیبی از برگزیدگان جشنواره سوره ماه و یکسری تولیدات حوزه هنری حضور خواهند داشت.

وی افزود: آثار این دوره از مهراوه تئاتر ماه از موضوعات اجتماعی، مذهبی عاشورایی و دفاع مقدسی تشکیل شده و از ۹ اثر یک نمایش عاشورایی و دو نمایش دفاع مقدسی به روی صحنه می‌رود.

معصومی گفت: بحث اسکان گروه‌های تئاتری شهرستان‌ها به عهده مرکز نمایشی حوزه هنری و ایاب و ذهاب نیز بر عهده حوزه هنری استان مربوط است و سعی شده در حد امکان گروه‌ها هزینه‌ای را صرف نکنند.
 
گفتنی است؛ در پایان نشست کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و توحید معصومی دبیر مهرواره از پوستر مهراوه ماه رونمایی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار