«یک شاخه گل سرخ» را نمایشی اجتماعی می‌دانم

كارگردان نمایش «یك شاخه گل سرخ» گفت: در تئاتر می‌توان صفات ناپسند رایج در جامعه را به چالش كشید و در رفع رفتارهای نكوهش شده موثر واقع شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرید یوسف‌پور كارگردان نمایش «یك شاخه گل سرخ» بیان كرد: پرداختن به زندگی و سیره‌ ائمه اطهار علیهم السلام همیشه از علائق و دغدغه‌هایم بوده است. با خواندن نمایش‌نامه‌ «یك شاخه گل سرخ» آن را همسو با اعتقادات و علایقم دیدم و برای اجرای آن دست به كار شدم. این متن به زبانی شیوا و در داستانی امروزی، صفات ناپسند تزویر و ریا را در برخی افراد كه پشت نقاب ارادت به اهل بیت(ع) پنهان شده‌اند به نقد می‌كشد.
 
وی افزود: معتقدم تئاتر می‌تواند صفات ناپسند رایج در جامعه را به چالش بكشد و در رفع رفتارهای نكوهش شده موثر واقع شود. در نمایش «یك شاخه گل سرخ» كه به شیوه‌ واقع‌گرایانه اجرا می‌شود، شخصیت‌ها با وجدان بیدار خود روبه‌رو و هر فرد با نیروهای خیر و شر درونش مواجه می‌شود. این نمایش گرچه نقبی به واقعه‌ عاشورا دارد اما ماهیت و فضای آن بیشتر به رفتارهای اجتماعی انسان جامعه امروز می‌پردازد. از این رو «یك شاخه گل سرخ» را نمایشی اجتماعی می‌دانم تا مذهبی.
 
این كارگردان جوان به همكاری نویسنده‌ این نمایشنامه با گروه نمایش اشاره و تصریح كرد: سیروس همتی نویسنده نمایشنامه‌ «یك شاخه گل سرخ» همكاری بسیار خوبی با گروه ما داشت. ایشان با حضور در جلسات تمرین، بازیگران را با وجوه مختلف پنهان در متن آشنا می‌كرد. معتقدم سیروس همتی نمایشنامه‌نویسی با نگاه و اندیشه‌ای باز است؛ چرا كه دخل و تصرفاتی جزئی كه با استدلال و منطق در متن رخ داد را پذیرفت.
 
یوسف‌پور در مورد همكاری خود با حوزه هنری خاطرنشان كرد: حال این روزهای تئاتر ما زیاد خوب نیست. البته تمام هنرها وضعیت چندان خوبی ندارند اما تئاتر، هنری است كه به زعم من بیشتر از بی‌مهری رنج می‌كشد. در این اوضاع، حمایت‌های بی‌دریغ آقای كوروش زارعی؛ مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ برای به اجرا رفتن این نمایش، ستودنی است. ایشان بسیار مسئولانه و دلسوزانه، قدم به قدم در اجرای نمایش همراه ما بودند و از هر كمكی كه در حیطه‌ توان‌شان بود مضایقه نكردند.
 
كارگردان نمایش «یك شاخه گل سرخ» گفت: نهایت آمال و خواست یك كارگردان تئاتر این است كه اثرش دیده شود و مخاطب به تماشای كار بنشیند. تنها در این صورت است كه رسالت ما به سرانجام می‌رسد. من و تك تك اعضای گروهم از تمام روش‌های مقدور در تبلیغات استفاده كردیم تا مخاطبان بیشتری را برای تماشای این نمایش به حوزه هنری دعوت كنیم. امیدوارم نمایشم برای تماشاگران آنقدر جذاب و رضایت بخش باشد تا خود ایشان، مُبلغ و مُعرف این اثر به دیگر مخاطبان شوند و دیگران را به دیدن آن تشویق كنند.
 
خاطرنشان می‌شود «یك شاخه گل سرخ» نوشته‌ سیروس همتی و با كارگردانی فرید یوسف‌پور تا 20 تیرماه در ساعت 19:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌‌شود. زنگ افتتاحیه‌ این نمایش روز پنج‌شنبه- 27 خردادماه- توسط مسعود فروتن و با همراهی جمعی از هنرمندان نواخته شد.
 
تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری در ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی: خیابان كریم‌خان زند، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است. علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۸۴۱۷۲۰۶۸ و ۰۹۳۷۵۰۷۹۷۰۰ تماس بگیرند یا به سایت تیوال www.tiwall.com مراجعه كنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.