اهواز؛

بدعهدیهای آمریکایی هادربرجام

امام جمعه اهوازگفت :آمریکایی ها درخصوص برجام به تعهدات خودعمل نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلی امام این شهر با اشاره به مقاومت جبهه اسلام در عراق و سوریه در برابر نیروهای تکفیری اظهارکرد: نیروهای مقاومت پیشروی هایی را به ویژه در حلب و موصل داشته اند و همین امر باعث شده تا آمریکا بحث آتش بس را مطرح کند.

سید محمد علی موسوی جزایری گفت: آمریکا با این حیله گری قصد دارد تا دشمن خودش را بازسازی کند و بزودی به جنگ با نیروهای مقاومت در سوریه و عراق بیایند که عزیزان ما در سوریه و عراق باید مراقب این ترفندها باشند.

وی افزود: پیشروی های نیروهای مقاومت در سوریه و عراق بسیار خوب بوده و حلقه محاصره بر دشمن تنگ شده است به همین دلیل می خواهند با طرح آتش بس تجدید قوا کرده و از این فشار فرار کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مساله برجام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که تجربه برجام نشان داد مذاکره با آمریکا جز خسارت اثری ندارد و دلیل آن همین بد عهدیها است که در زمینه برجام عمل نکردندو هنوز به رفع تحریمها مبادرت نکرده اند.

امام جمعه اهواز گفت : آمریکایی ها در خصوص برجام به تعهدات خود عمل نکردند یعنی بر روی کاغذ نوشتند و اعلام کردند اما در عمل وفادار نبودند برای همین تاثیراتی که از برجام دیده شده بسیار کم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه کرامت بیان داشت : اولین روز این دهه متعلق به بانوی با فضیلت اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) است و آخرین روز آن مصادف با ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک علی بن موسی رضا (ع) است.

سید محمد علی موسوی جزایری افزود: روز ششم ذی القعده متعلق به وجود پر برکت حضرت احمد بن موسی معروف به شاه چراغ در شیراز و روز دیگر آن متعلق به امامزاده صالح در تهران است.

وی  با اشاره به اهمیت مرقدهای امامزادگان در کشور و استان بیان کرد: امام زادگان مکاتب تربیتی هستند و هر کدام دانشگاهی برای کسب معارفند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : در استان ما آرامگاه دانیال نبی ، امام زاده عبدالله و دهها امام زاده دیگر وجود دارد که باعث خیر و برکت برای استان شده اند که ما باید قدر آن ها را بدانیم.

وی افزود:مردم ضمن زیارت این اماکن متبرکه در تعمیر و بازسازی حرم های مطهر این عزیزان همت مضاعفی داشته باشند.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع کوچک در استان خوزستان بیان داشت : صنایع کوچک و متوسط که در بخش خصوصی ایجاد شده اند فقط تعدادی از آنها فعال هستند و بسیاری از آنها دارای مشکلاتی مانند نداشتن سرمایه در گردش هستند که یا غیر فعال و یا کم کار هستند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: البته معاون اول رییس جمهوری هم در رابطه با اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کرده اند و دولت باید به این صنایع و کارخانه ها به خاطر اشتغال جوانان اولویت بدهد.

امام جمعه اهوازبا تاکیدبراین که اگر این کارخانجات فعال شوند و از ظرفیت آنها به طور کامل استفاده شودگفت: بسیاری از مشکلات به خصوص مساله بیکاری جوانان مرتفع می شود.

وی از استاندار خوزستان هم خواست تا هیاتی کارشناسی را مامور وضعیت بانکها نماید چرا که بانکها با ندادن تسهیلات به صنایع کوچک باعث نابودی آنها شده اند.

امام جمعه اهوازاعلام کرد: طبق گزارشی که مدیر کل صنایع داده اند با حضور روسای بانکها 424
مورد ثبت ارائه تسهیلات بانکی به این صنایع شده اما از این تعداد بعد از گذشت یک ماه فقط به 6 نفر وام داده اند که سه مورد مربوط به بخش کشاورزی و سه مورد مربوط به صنایع بوده است.

وی بیان داشت:  دولتمردان و شخص رییس جمهوری باید به داد این استان برسند چرا که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی این استان همچنان زخم خورده است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: مسئولان در این زمینه نظارت بیشتری بکنند زیرا ادامه این وضع به فلج شدن صنایع استان منجر می شود.

نماینده ولی فقیه درخوزستان گفت : این ها فشارهایی است که به استان خوزستان وارد می شود و ما مصمیم که در برابر آن ها سکوت نکنیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.