یزد؛

برگزاری چهارمین المپیاد آماده استان یزد

چهارمین المپیاد آماده استان یزد با حضور 22 تیم دانش آموزی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در اختتامیه المپیاد طرح دادرس که با حضور مسئولین استانی در کانون ولایت تفت برگزار شد اظهار داشت: المپیاد آماده یکی از بهترین فعالیت های دانش آموزان در راستای بالابردن آمادگی خود در شرایط سخت می باشد.
علی سرداری فضای تشکل های دانش آموزی از جمله کانون دانش آموزی هلال احمر را در ساخت هویت اجتماعی دانش آموزان بسیار موثر عنوان کرد و افزود: معاونت پرورشی حمایت از تشکل ها را در راس فعالیتها قرار داده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم افزود: المپیاد آماده ادامه فرایند یک ساله آموزش دانش آموزان در خصوص آیتم های امدادی است که در قالب طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) برگزار می شود.

وی گفت: آمادگی دختران در برابر بلایا برای جوامع حادثه خیزی هم چون ایران اهمیتی حیاتی دارد چرا که زنان در خانواده نقش کلیدی دارند و در حال و آینده می توانند با آموزش و حمایت از خود و فرزندان، جامعه ای ایمن را بسازند. همچنین زنان و کودکان در برابر بلایا آسیب پذیرترند و با اینگونه آموزش ها و اقدامات تاب آوری جامعه نیز بالا خواهد رفت.

گفتنی است؛ در این مسابقات22 تیم حضور داشتند که در دو بخش عمومی و تخصصی و در رشته های ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفا حریق، حمل بک برد به روی دست و حمل مصدوم بصورت گروهی به رقابت پرداختند و در مجموع تیم برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

اضافه می نماید،در بخش خواهران  شهرستان های ابرکوه، یزد و بافق به ترتیب مقام اول تا سوم و تیم شهرستان خاتم کاپ اخلاق در این دوره از مسابقات را کسب کردند و  در بخش برادران تیم های بافق، یزد و خاتم رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و تیم تفت عنوان برتر اخلاق را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.