تبریز؛

آغازنام نویسی کاروانهای مراسم اربعین حسینی

دفتر حج وزیارت آذربایجان شرقی اعلام کرد : نام نویسی برای مراسم اربعین حسینی در این استان از امروز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازدفتر این سازمان ثبت نام کاروانها از ساعت 9صبح آغاز شده وبه مدت یک هفته ادامه دارد.علاقه مندان می توانندبرای ثبت نام با مراجعه مستقیم به سامانه به آدرس samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام نمایند.
 
بر اساس این اطلاعیه برخلاف سالهای گذشته امسال هزینه اخذ ویزا ،حق الزحمه ،هلال احمر ،وهزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنتی اخذ می شود.
 
در این اطلاعیه آمده است امسال همه ی زائران موظف هستند حق بیمه پرداخت کنند که پس از بررسی وثبت نام نهایی ودریافت کد رهگیری هزینه نهایی از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می شود .
 
دفترحج و زیارت آذربایجان شرقی اعلام کرد : این دفترهیچ مسولیتی در باره حمل ونقل ،خروج ازکشور وایاب ذهاب زائران ندارد وفقط مسئول اخذ ویزا وبیمه است.
 
با توجه به اینکه هزینه اصلی ثبت نام (هزینه روادید) علیرغم پیگیری های فراوان سازمان هنوز از سوی سفارت عراق اعلام نگردیده است در این مرحله از ثبت نام که از امروز آغاز شده فعلاً هزینه‌ای دریافت نمی شود تا هزینه های روادید و سایر هزینه های مربوطه (بیمه، هلال احمر، حق الزحمه کارگزاران) معین گردد. بدیهی است پس از اعلام هزینه های مربوطه بوسیله پیامک به کلیه سرگروه ها اعلام خواهد شد که با مراجعه به سامانه نسبت به پرداخت هزینه‌های گروه خود اقدام نمایند. مسلماً عدم پرداخت هزینه پس از پایان مهلت مقرر شده که متعاقبا اعلام خواهد شد به منزله انصراف تلقی گردیده و ثبت نام کل گروه از سامانه حذف خواهد شد.
 
گفتنی است:تاکنون هیچ گونه اماری در مورد تعداد ثبت نام کنندگان از سازمان حج و زیارت استان اعلام نشده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
من نمیتوانم بصورت گروهی سفر کنم وقتی ویزا میگیرم انتظار دارم سازمان حج وزیارت امکان سفر انفرادی را فراهم کند
بنده سه سال است که این مسیر را میروم ومشکلی نداشته ام لطفا بجای سنگ اندازی مسیر را هموار کنید