به مناسبت دهه کرامت؛

20 هزار عروسک آهو و جانماز هدیه دختران مشهدی به زائران

به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت زینب(س) مراسم رونمایی از 20 هزار هدیه دست ساخته دختران مشهدی به زائران برگزار شد.

20 هزار عروسک آهو و جانماز هدیه دختران مشهدی به زائرانبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر فرهنگسرای غدیر به عنوان متولی اجرای طرح آهوانه در این مراسم گفت: این طرح براساس سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار فرهنگسرای غدیر قرار گرفت تا در قالب کارگاه های آموزشی دختران مشهدی، بتوانند هنر دست خود را به عنوان سوغات به زائران حرم رضوی اهداء کنند.

حسن سلطانی افزود: در همین راستا 530 کارگاه آموزشی در فرهنگسراها، مدارس و مساجد برگزار شد که حاصل آن تولید 20 هزار عروسک آهو و جانماز بود.

وی گفت: این هدایا ساخته دست دختران مشهد در سه نقطه راه آهن، ترمینال و ایستگاه استقبال از زائر منطقه هفت شهرداری مشهد به نوجوانان و کودکان زائر اهدا می شود.

مدیر فرهنگسرای غدیر با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگی شهر مشهد  توجه به تولید سوغات است، افزود: متاسفانه در حال حاضر 70 درصد کالاهایی که به عنوان سوغات در بازارهای مشهد عرضه می شوند خارجی هستند، لذا با هدف تولید سوغات مرتبط با هویت و فرهنگ مشهد طرح آهوانه اجرا شد.

سلطانی گفت: با توجه به اینکه سالانه 20 میلیون زائر به مشهد الرضا سفر می‌کنند مدیریت شهری باید بستری فراهم کند تا شهروندان بتوانند مشارکت بیشتری در عرصه تولید سوغات داشته باشند؛ این طرح یکی از اقدامات عملیاتی در حوزه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام//م.م
 

برچسب ها: عروسک ، آهو ، زائر ، دختران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار