همدان؛

همدان در ماراتن سرطان ریه

کارشناس برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان از بالاتر بودن تعداد همدانی های مبتلا به سرطان ریه درمقایسه با میانگین کشوری خبر داد.

همدان در ماراتن سرطان ریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خدابخشی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: بیش از 95 درصد مبتلایان به سرطان ریه افرادی هستند که دخانیات مصرف میکنند.

وی افزود: مصرف دخانیات از جمله سیگار علاوه بر سرطان ریه، منجر به بروز مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی، سرطان معده، سرطان مری و بسیاری از بیماری ها می شود.

خدابخشی با اشاره به کاهش مصرف سیگار و افزایش مصرف قلیان گفت: مصرف قلیان به دلیل نامرغوب بودن توتون و تنباکو ها و همچنین شیمیایی بودن آنها به مراتب خطرناک تر از مصرف سیگار به حساب می آید.

کارشناس برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از افزایش مصرف سیگار و قلیان در خانم ها و افزایش مصرف پیپ در آقایان ابراز نگرانی کرد.

خدابخشی افزود: تمام سفره خانه و قهوه خانه های عرضه کننده قلیان در سطح شهر بسته شده اند و با دست فروش هایی که در اماکن تفریحی مثل گنجنامه و بوستان ارم هستند به کمک مأمورین شهرداری برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: سیگار های الکترونیکی که به منظور ترک سیگار عرضه می شوند نیز غیر بهداشتی و غیر قانونی هستند و در صورت مشاهده عرضه آنها برخورد جدی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.