علیپور: مشکل تجهیزات در همه رشته ها وجود دارد

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: مشکل عمده رشته های فدراسیون انجمن های ورزشی تامین تجهیزات مورد نیاز برای ورزشکاران است.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره پیوستن سه رشته انجمن های ورزشی برنامه های المپیک بیان کرد: کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت 5 رشته را به ورزشهای المپیک اضافه کند که سه  رشته مربوط به فدراسیون انجمن های ورزشی است.

وی افزود : رشته های بیس بال، سافت بال و موج سواری  ازجمله رشته هایی هستند که در المپیک 20 20 شرکت می کنند البته راگبی هم زیر مجموعه های فدراسیون انجمن های ورزشی است که امسال به المپیک اضافه شد.

علیپور گفت : ورزش موج سواری کمتر از یک سال است که به فدراسیون افزوده شده اما با توجه به جایگاهی که این ورزش در دنیا دارد تصمیم گرفتیم این رشته در کشور راه اندازی کنیم.

وی افزود : بیس بال ایران شرایط بسیار خوبی دارد و در چندسال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.رئیس فدراسیون جهانی هم طی سفرش به ایران برای توسعه این ورزش کمک های زیادی به فدراسیون کرد.

وی درباره وضعیت راگبی ایران و مشکلات مالی این انجمن گفت :راگبی ایران با توجه به اینکه مشکلات زیادی دارد اما امسال درمسابقات سهمیه المپیک جزء 8 تیم برتر بود که شانس صعود به المپیک را داشت اما متاسفانه نتوانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی ادامه داد: عمده مشکل رشته فدراسیون انجمن های ورزشی کمبود تجهیزات است .هیچ کدام از تجیهزات انجمن ها در داخل کشور تولید نمی شود و تامین وسایل مورد نیاز برای ورزشکاران هزینه های زیادی می طلبد.

وی افزود: فدراسیون جهانی برخی از تجهیزات را برای ما تامین می کند اما به دلیل افزایش ورزشکاران امکانات مورد نظر پاسخگو نیست و با کمبود امکانات روبه رو هستیم. 

علیپور درپایان گفت: با همکاری وزارت ورزش در تلاش هستیم که بخشی از مشکلات را با کمک تولید کننده های داخلی برطرف کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار