یاسوج؛

اختصاص 50 میلیاردریال به واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال برای کمک به سرمایه درگردش واحدهای صنعتی کوچک استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سهراب بنام گفت: این مبلغ از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای استان در راستای کمک به بهبود فضای کسب وکار و رونق تولید به واحدهای صنعتی استان اختصاص داده شد.

وی از بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی و دیرکرد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی به شرط پرداخت اصل مالیات و حق بیمه غیر قابل بخشش قطعی آنها تا پایان شهریور امسال خبر داد.

وی اظهار کرد: بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش منوط به پرداخت اصل مالیات و جرائم غیر قابل بخشش با رعایت قانون مالیات های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارسال بخشودگی به اداره کل امور مالیاتی استان یا اداره های تابعه در شهرستان های مختلف در مهلت تعیین شده است.

بنام سفر زودهنگام اعضای هیات دولت به استان و بهره مندی از برکات و فرصت پیش رو را یاداور شد و افزود: تمامی نیازمندی ها و مطالبات در حوزه واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال به نهاد ریاست جمهوری برای اتخاذ تصمیم های لازم پیشنهاد شده است.

وی از پیش بینی افزون بر چهار هزارو 50 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه ها برای کمک به بهبود فضای کسب وکار و رونق تولید دراستان خبر داد وگفت: یکی از پیشنهادهای لازم در این راستا تخصیص 100درصدی این میزان اعتبار برای فعال شدن و تعیین تکلیف واحدهای راکد در سطح استان خواهد بود.

بنام تصریح کرد: قرار است تا پایان امسال حدود 304 واحد تولیدی و صنعتی راکد و زیر ظرفیت تعیین تکلیف نهایی شوند.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات ،چالش ها و موانع جدی فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی واقع در شهرک های صنعتی استان احصا شده است، گفت: عمده مشکلات مربوط به کمبود منابع مالی و سرمایه درگردش است.

بنام افزود: نداشتن مهارت های مدیریتی، نبود بازار فروش مناسب و ضعف تکنولوژی های روز در کارخانه ها و واحدهای تولیدی از دیگر مشکلات عمده واحدهای راکد در استان است.

بنام با گرامیداشت روز خبرنگار نیز از رسانه ها خواست تا همچون گذشته برای رونق تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار دولت و شهرک های صنعتی استان را بیش از پیش حمایت کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.