دانشمندان هشدار دادند:

گرمای جهانی از محدوده تعیین‌شده فراتر رفته است

دمای کره زمین در طول 8 ماه گذشته از محدوده تعیین‌شده 1.5 درجه سانتی‌گراد فراتر رفته است.

گرمای جهانی از محدوده تعیین‌شده فراتر رفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: دانشمندان حوزه آب‌وهوا نسبت به گرم شدن 1.5 درجه‌ای کره زمین در هشت ماه اخیر هشدار دادند.

بر این اساس، دمای کره زمین در طول 8 ماه گذشته از محدوده تعیین‌شده 1.5 درجه سانتی‌گراد فراتر رفته است.

در اجلاس دسامبر سال گذشته پاریس، دانشمندان اعلام کردند با اتخاذ سیاست‌هایی امکان کنترل دمای کره زمین تا 1.5 درجه سانتی‌گراد وجود دارد. دانشمندان در اجلاس پاریس اعلام کردند با کنترل دمای کره زمین در محدوده 1.5 درجه سانتی‌گراد می‌توان با روند بیابان‌زایی، بروز سیل، و باران‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف کره زمین مقابله کرد.

بررسی‌های اخیر دانشمندان دانشکده هواشناسی اِد هاوکینز حاکی از آن است که میزان گرمای کره زمین از محدوده تعیین‌شده 1.5 درجه سانتی‌گراد بیشتر است. دمای متوسط جهانی یک درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح تعیین شده است. در فوریه (اسفند) دمای جهانی به 1.38 درجه سانتی‌گراد رسید که این روند تذکر دانشمندان درباره احتمال گرم‌تر شدن کره زمین را به همراه داشت.

دانشمندان در حال حاضر نسبت به گرم‌تر شدن کره زمین از دمای تعیین‌شده هشدار داده‌اند. به عقیده آن‌ها، انتشار گازهای گلخانه‌ای رویه حفظ دمای جهانی در محدوده 1.5 درجه را دشوار ساخته است و احتمال گرم‌تر شدن کره زمین وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار