پس از نبود ۶ سال دیدار علنی؛

نتانیاهو: آماده‌ام عباس را ببینم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که از سال 2010 تاکنون رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به صورت علنی ملاقات نکرده است، اعلام آمادگی کرد با عباس درباره «روند صلح» گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد آماده است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره صلح دیدار کند و حتی برنامه هفتگی خود را نیز برای این منظور آزاد گذاشته است. 

بعد از اظهارات روز پنجشنبه عباس در تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو گفت از عباس می‌خواهد به گفته‌های خود عمل کند. 

نتانیاهو به مناسبت دیدار با لوبومیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد «چند روز پیش از محمود عباس شنیدم که در تلویزیون اسرائیل گفت اگر من او را (به اسرائیل) دعوت کنم خواهد آمد.» 

نتانیاهو گفت: «ه‌مان طور که امروز صبح به یک نماینده کنگره آمریکا گفتم، دوباره او را دعوت می‌کنم. من در برنامه هفتگی خود نیز برای این منظور وقت خود را آزاد گذاشته‌ام. او می‌تواند هر روزی که خواست بیاید و من (برای دیدار) آماده خواهم بود.» 

به گفته رسانه‌ها، عباس و نتانیاهو از سال ۲۰۱۰ دیدار علنی مهمی نداشته‌اند، اما رسانه‌ها دیدارهای غیر علنی آن‌ها را گزارش کرده‌اند. عباس و نتانیاهو در نوامبر ۲۰۱۵ در کنفرانس آب و هوایی در بورژه فرانسه باهم رو در رو شدند و به دست دادنی مؤدبانه بسنده کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار