حجاج سوری هم از حج محروم شدند

با کارشکنی عربستان سعودی، حجاج سوری برای پنجمین سال متوالی از حضور در موسم حج محروم شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با کارشکنی عربستان سعودی، حجاج سوری برای پنجمین سال متوالی از حضور در موسم حج محروم شدند.

 «دکتر محمد عبدالستار السید»، وزیر اوقاف و رییس کمیته عالی حج سوریه با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت جلوگیری از تشرف مسلمانان سوری در مراسم حج امسال را متوجه دولت سعودی دانست و گفت: عربستان با اقدامات خود موجب ناکام گذاشتن تدابیر لازم برای تشرف سوری‌ها به حرمین شریفین و عمل به رکن پنجم اسلام شد که خداوند بر مسلمانان واجب کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه با اشاره به آیه‌ ۲۷ سوره حج «وَ أَذِّن فِی‌النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَی کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ» آمده است: «حج، پیامی از طرف خداوند به سایر مردم و بر هر مسلمان مستطیع، واجب است و متولیان امور حرمین شریفین نیز موظفند به حجاج بیت الله الحرام و زائران پیامبر گرامی اسلام خدمت کنند.

متولیان حرمین شریفین باید اسباب و عوامل آسایش، امنیت و آسودگی حجاج را بدون در نظر گرفتن هر گونه وابستگی یا مسائل دیگر فراهم سازند تا مسلمانان بتوانند مناسک حج را بجا آورند. درحالیکه این پنجمین سال متوالی است که با مانع تراشی عربستان درها روی مسلمانان جمهوری عربی سوریه بسته و از ادای فریضه حج آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وزارت حج دولت پادشاهی سعودی از امضای توافقنامه رسمی مربوط به حجاج سوری با وزارت اوقاف سوریه خودداری کرده و پیمان‌های متعارف را زیر پا گذاشته است و درحالیکه این توافقنامه را هر ساله با تمامی کشورهای اسلامی امضا می‌کند، ولی با تخطی از تمامی معیارهای دینی و اخلاقی، تدابیر لازم را برای ادای فریضه حج سوری‌ها فراهم نمی‌کند.»

طبق اعلام وزیر اوقاف و رییس کمیته عالی حج سوریه، با این اقدام عربستان امسال حدود ۲۵ هزار نفر از حجاج داخل سوریه از شرکت در موسم حج محروم شدند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/



برچسب ها: حج ، حجاج سوری ، هربستان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار