یاسوج؛

450 میلیارد ریال هزینه های سالانه خدمات شهری یاسوج

شهردار یاسوج به کمبود منابع درآمدی و بالابودن هزینه های جاری شهرداری اشاره کرد و گفت: هزینه های خدمات شهری این شهر سالانه حدود450میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد علی جاوید در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول رسانه ها افزود: حدود 250میلیارد ریال از این میزان صرف حقوق یک هزار و100پرسنل شهرداری می شود.

وی گفت: شهرداری یاسوج حدود 400تا 500نیروی انسانی مازاد دارد که این امر بر مشکلات مالی این شهر افزوده است.

شهردار یاسوج کمک های دولتی به شهرداری در سال را حدود 100میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تامین هزینه های شهرداری با منابع محدود درآمدی از عوارض امری مشکل است و در عین حال تلاش برای توسعه خدمات شهری در اولویت مدیران اجرایی است.

جاوید هزینه جمع آوری پسماند و زباله های شهری را سالانه 90میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نگهداری از فضای شهری و در کنار آن توسعه فضای سبز و خدمات ایمنی وآتش نشانی هزینه های زیادی را متوجه شهرداری کرده است.

وی به موقعیت توریستی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت : توسعه شهر یاسوج با همکاری بین بین بخشی و جذب اعتبارات بیشتر دولتی می تواند الگوی خوبی برای شتاب بخشی حرکت توسعه دیگر مناطق استان باشد و با این وجود توسعه زیرساخت های این شهر با درآمدها و بودجه های فعلی شهرداری به شکل مطلوب ممکن نیست.

وی اظهارکرد: بخش زیادی از درآمد شهرداری یاسوج از محل صدور پروانه ساختمانی است که رکود دراین بخش مشکلاتی را به همراه داشته است و درآمد این بخش نیز محدود و در عین حال ناکافی است.

شهردار یاسوج به قانون گرایی در شهرداری اشاره کرد و افزود: در این راستا دریافت هزینه عوارض ساختمانی بصورت تعریف شده برای تمامی افراد نرخ یکسان دارد.

در این نشست راهکارهای بهبود مدیریت شهری بویژه در عرصه همکاری روابط عمومی و رسانه و دیگر بخشها مورد تحلیل مدیران مسئول رسانه قرار گرفت.

شهر یاسوج بیش از 110هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.