یاسوج؛

تصویب سه طرح دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از استقرار پنج هسته فناور و سه طرح مهم دانش بنیان در مرکز رشد فناورانه این دانشگاه واقع در منطقه سرآبتاوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی آل بویه گفت: برای هر یک از این سه ایده و طرح های مصوب نیز مبلغ 100میلیون ریال در نظرگرفته شده است.

وی سه ایده مصوب و طرح های دنش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه را شامل طرح کولر خورشیدی، شیرین سازی آب شور برای کشت های گلخانه ای و سنسورهای درون چاهی نفت اعلام کرد.

آل بویه با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ایجاد پارک علم و فناوری به میزان پنج هکتار نیز در پردیس دانشگاه ازاد واقع در منطقه سرآبتاوه آماده شده است، گفت: مطالعات اجتماعی این طرح پایان یافته و در صورت تعامل بین بخشی و رفع برخی موانع اداری عملیات اجرایی این طرح نیز در اینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وی ارتقا سطح کیفی آموزش ، افزایش تحصیلات تکمیلی با ایجاد زیرساخت های لازم ، توسعه اقتصاد دانش بنیان با رویکرد کاهش اتکا به شهریه های دانشجویی را از مهمترین سیاست ها و راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی در دولت یازدهم اعلام کرد.

آل بویه تصریح کرد: یکی از چالش ها و مشکلات عمده دانشگاه های آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد زیان ده بودن برخی واحدها در اثر سیاست های غلط مدیریت های گذشته بود که هم اکنون و با تلاش و همت مسئولان در سطح ملی و استان این واحدها به تراز مثبت از حیث مالی و سایر حوزه های مختلف رسیده اند.

وی افزود: واحدهای گچساران و دهدشت از جمله دانشگاه های زیان ده در استان بودند.

ال بویه تعداد کل رشته های موجود در دانشگاه ازاد واحد یاسوج را حدود 133 مورد اعلام کرد و افزود: 85 رشته از این تعداد در مقطع ارشد و دکترا است.

وی شمار دانشجویان این واحد دانشگاهی را نیز افزون بر 9 هزار نفر در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی ذکر کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.