سمنان؛

غبار روبی ضریح مطهر امامزاده یحیی ابن موسی(ع) در سمنان

آیین غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر حضرت یحیی ابن موسی (ع) به مناسبت روز تکریم از امامزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ آیین غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر حضرت یحیی ابن موسی (ع) برادر حضرت امام رضا(ع) در فضایی معنوی و عطرآگین، با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و محمدرضا خباز استاندار سمنان، جمعی از روحانیون و مسئولان و شمار زیادی از علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.
مسئولان و روحانیان با حضور در داخل ضریح، به غبارروبی و عطرافشانی این ضریح مطهر همراه با گلاب ناب محمدی اقدام کردند و سپس به جمع آوری نذورات داخل ضریح پرداختند.
نذورات داخل ضریح پس از جمع آوری و شمارش، به حساب ویژه امامزاده واریز و صرف امور آستانه مقدسه امام زاده یحیی ابن موسی (ع) می شود.
بر اساس شواهد تاریخی و کتابهای معتبر دینی، حضرت یحیی(ع) فرزند امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر (ع) در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در پنج سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.
ایشان در سال 198 هجری قمری هنگام مسافرت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مدینه به مرو، جزو همراهان حضرت بود و امام رضا (ع) برادر خود حضرت یحیی (ع) را به منظور ارشاد و هدایت مردم، مامور و به مناطقی اعزام کردند.
 پس از شهادت امام رضا (ع)، به تحریک مامون خلیفه عباسی، حضرت یحیی (ع) نیز در سمنان به شهادت رسیدند و در محل کنونی به خاک سپرده شدند.
روز 5 ذی القعده 18 مرداد 95 به نام روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.