فعالیت 21 واحد دانشگاه آزاد در حوزه رباتیک

رییس دانشگاه آزاد از تعداد واحدهای دانشگاهی فعال در حوزه رباتیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد صبح امروز در دیدار با تیم ربوکاپ واحد قزوین برنده مسابقات 2016 آلمان گفت: رشته رباتیک از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: کنسرسیوم رباتیک 21 عضو( یعنی 21 واحد دانشگاهی درگیر حوزه رباتیک) دارد که این یک موفقیت بزرگ است.

میرزاده اعلام کرد: اهمیت و آثارکاربردی این رشته ایجاب میکند که تمامی واحدها درآن مشغول شوند.

رییس دانشگاه آزاد بیان کرد: کنسرسیوم علاوه بر رسیدگی به امور فنی و توسعه‌ای باید بصورت هدفمند و آیین نامه ای تقاضای استادان و همکاران تیم های مختلف را برای تبدیل شدن به یک شیوه نامه دائمی، نه مقطعی و موردی، مطرح کند، این اقدام باعث می شود دانشگاه امکانات و مزایای بیشتری را بتواند در اختیارشان گذارد.

میرزاده گفت: بنابراین پیشنهاد می‌کنیم شرایط و تقاضاهای مختلف کنسرسیوم شامل ادامه تحصیل، امکانات، امتیازات و حمایتهای ویژه در جلسه آینده مطرح شود تا هدفمند بعنوان مصوبه و بخشنامه هیات رییسه ابلاغ و تمام واحدهای دانشگاه آزاد از آن بهره بگیرند.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه رباتها باید برای رفع مشکلات جامعه هر چه زودتر در صحنه صنعت و خدمات حاضر شوند، تصریح کرد: هرچند که سال گذشته پیشنهاد ساخت رباتهای آتش نشان و پلیس راه را مطرح کردیم اما امروز هم ضمن تاکید مجدد به آنها، پیشنهاد می کنیم به فکر راه اندازی رباتی برای کاهش تصادفات جاده ای، رباتی متحرک و هوشمند در عروق خونی باشید چرا که به دلیل رسوب پلاکت‌های خونی مشکلات سکته مغزی و قلبی خانواده های ایرانی را درگیر کرده است.

میرزاده عنوان کرد: در صورت ورود به هر کدام از طرح‌های پیشنهادی این قول را می‌دهیم که حمایت‌های ویژه‌ای از دانشگاهیان فعال داشته باشیم.

وی گفت: پیشنهاد می‌دهیم در صورت نبود انجمن علمی رباتیک در کشور این انجمن از طریق دانشجویان رباتیک ما تشکیل شده و تمام دانشجویان سراسر کشور را در بر گیرد همچنین میتوانیم سه‌شنبه هفته آتی قرار ملاقاتی را با هاشمی رفسنجانی (بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی) به منظور در جریان بودن تمام فعالیت‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره سفر سال گذشته خود به روسیه عنوان کرد: کارگاه‌ها و امکانات روسیه در مقایسه با امکانات دانشگاه آزاد در سطح پایین‌تری قرار داشت از این رو پیشنهاد دادیم که رابطه‌ای بین کشور ما با آنها ایجاد شود تا تبادل امکانات صورت گیرد که پیش نویس این پیشنهاد در حال دنبال شدن است.

میرزاده درباره دفاتر دانشگاه آزاد در کشورهای مختلف اظهار داشت: این دانشگاه در امارات، دبی، کابل، لبنان، مسکو، میلان، آکسفورد، آلمان دفتر دارد و به زودی قرار است در فرانسه هم دفتر جدید راه اندازی شود.

وی افزود: دانشجویان فعال در حوزه رباتیک می توانند از این دفاتر برای امکانات، تجهیزات و همکاری برای حضور در نمایشگاهها استفاده کنند.

میر زاده یادآور شد: امیدواریم که در سال آینده بتوانیم در جشنی بزرگتر دانشجویان فعال اکثر واحدهای دانشگاهی مورد تجلیل و تقدیر قرار دهیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار