اردبیل؛

مهرماه امسال آغاز پنجمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پنجمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز مهرماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود شایقی افزود: قرار است در قالب این سرشماری مأموران ما به درب منازل تمام همشهریان در جای جای استان اردبیل مراجعه کنند تا اطلاعات آنها گردآوری شده و زمینه احصای آخرین اطلاعات از وضعیت نفوس و مسکن در استان اردبیل به دست آید.

وی بیان کرد: براساس آخرین سرشماری که در سال 90 انجام شد استان اردبیل بیش از یک میلیون و 248 نفر جمعیت داشته که 798 هزار نفر آنها درمناطق شهری و 449 هزار نفر آنها درمناطق روستایی سکونت داشتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از این تعداد 631 هزار و 972 نفر مرد و 616 هزار و 516 نفر نیز خانم بودند که تمام اطلاعات آنها در سرشماری به ثبت رسیده است.

شایقی افزود: سرشماری امسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پنجمین سرشماری است که در فصل پاییز و یک ماه زودتر از موعد سرشماری‌های گذشته به دلیل سرمای هوا در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود و امیدواریم در سرشماری امسال نیز بتوانیم مناسب و مطلوب اطلاعات را جمع‌آوری و گردآوری کنیم.

وی تصریح کرد: سرشماری به شکل اینترنتی از 3 مهرماه تا 24 مهر ماه اجرایی می‌شود که به مدت 22 روز هموطنانمان می‌توانند به شکل اینترنتی در این آمارگیری مشارکت کنند.

شایقی گفت: اجرای عمومی سرشماری از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه به مدت یک ماه و با مراجعه حضوری آمارگیران به درب منازل انجام می‌شود که در این مدت نیز اطلاعات خانوارها نیز ثبت خواهد شد.

وی افزود: از 25 مهرماه تا 28 آبان‌ماه نیز تلفن گویایی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد تا در مدت 34 روز به صورت تلفنی در این آمارگیری شرکت کنند که استفاده از این ابزار بیشتر برای مخاطبانی است که غایب هستند و به محض مراجعه آمارگیران در منزل حضور نداشتند که از این طریق نیز می‌توان اطلاعات را دریافت کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.