مهاباد؛

راهیابی مقاله رباتیک دانشجوی مهابادی به مسابقات جهانی ژورنال اسپانیا

مقاله رباتیک دانشجوی مهابادی به عنوان تنها نماینده کشورمان به مسابقات جهانی ژورنال اسپانیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ریبل (REBEL ) نام ربات جستجوگری است که آقای چیا مقدمی دانشجوی مهابادی آن را اختراع کرده است.

وی مدت پنج سال مشغول طراحی این ربات بوده است

مقدمی می گوید : ربات هوشمند ریبل با بهره گیری از دو دیتابیسو با هوش مصنوعی خود عمل مدیریت را انجام میدهد.

کارشناس IT در مهاباد هم در این زمینه گفت : تفاوت این ربات با دیگر ربات های جستجوگر گوگل و یاهو در اینست که این ربات کار سه ربات را انجام میدهد و در واقع ادغام شده آنهاست.

خانم آهنگ گلابی افزود : ربات ریبل در مقایسه با دیگر ربات های جهانی علاوه بر داشتن سرعت و دقت بالاتری ، از ویژگی هوش مصنوعی نیز برخوردار است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه میعاد مهاباد هم گفت : ربات هوشمند ریبل با استفاده از جدیدترین الگوریتم های جهانی ساخته شده و به آنسوی مرزها هم راه پیدا کرده است.

مریم رستمی افزود :این مقاله در بین مقالات تمام دانشگاههای مهاباد رتبه اول را کسب کرده و هفته قبل هم به مسابقات انجمن برنامه نویسان ایران ارسال شد.

مقاله رباتیک دانشجوی مهابادی در مسابقات انجمن برنامه نویسان ایران هم مقام اول را از آن خود کرد و به عنوان تنها نماینده ایران به مسابقات جهانی ژورنال اسپانیا راه یافت.

بارزترین ویژگی ربات ریبل فعالیت آن در حالت آفلاین ، بدون نیاز به حضور فیزیکی شخص است که سایررباتهای جهانی بدون اینویژگی هستند.

مقاله ربات ریبل اولین مقاله ای استکهاز استان آذربایجان غربی به مسابقات جهانی ژورنال اسپانیا راه پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.