مهاباد؛

حل مشکل مسکن نیازمندان با تشکیل مجمع خیرین مسکن ساز

مجمع خیرین مسکن ساز در مهاباد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این مجمع را خیرین مهابادی با هدف حل مشکل مسکن نیازمندان راه اندازی کرده اند.

نبود مسکن و سرپناه یکی از مشکلات نیازمندان به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی است که برای حل این مشكل تعامل دولت و خیرین بسیار موثر است.

به همین منظور امروز عده ای از نمایندگان ادارات و خیرین مهاباد اولین نشست خود را در کمیته امداد امام خمینی تشکیل دادند.

در این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی مهاباد ، با اشاره به اینکه از پنج هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد ، هشتصد خانوار بدون مسکن هستند گفت : پارسال حدود بیست واحد مسکونی به مدد جویان تحویل داده شد.

مسعود مامندی پور افزود : امسال پانزده واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان مهاباد در دست ساخت است که اعتبارات آن از محل کمکهای خیرین ، وام های بانکی و تسهیلات جهاد سازندگی تامین می شود.

کیانی معاون برنامه ریزی فرماندار مهاباد هم یکی از موارد مهم را افزایش کیفیت ساخت و سازها دانست و گفت : تمام تلاش انجمن خيرين مسكن ساز باید در جهت ساخت مسكن باكيفيت با كمترين قيمت ممکن باشد.

اما خیرین هم برای کمک به حل مشکل مسکن نیازمندان با مشکلاتی روبرو هستند.

ایرج صفایی یکی از خیرین مسکن ساز مهابادی می گوید : مهمترین مشکل ما کمبود زمین است و مشکل بعدی ما قبل از انجام ساخت و ساز ، قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری است.

گفتنی است ؛ جلب کمکهای مردمی‌ و خیّرین برای ساخت مسکن ارزان قیمت و گسترش سنت حسنه وقف در امر تأمین مسکن محرومان از اهداف اساسی تشکیل مجمع خیرین مسکن ساز است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: جلسه ، مسکن ، نیازمندان ، مجمع ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.