علاقه مردم هند به غذاهای سرخ‌کردنی می‌تواند وابستگی نفتی این کشور را کاهش دهد

هند به دنبال بازیافت روغن‌های خوراکی مصرف شده و تبدیل آنها به سوخت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، علاقه وافر مردم هند به غذاهای سرخ‌شده می‌تواند به کاهش واردات نفتی این کشور کمک کند. یکی از مقامات دولت هند معتقد است جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور دستکم می‌تواند سالانه 2 میلیون تن "سوخت زیستی" تولید کند. 

به گفته وی، دولت هند در حال بررسی طرحی برای جمع‌آوری روغن‌های خوراکی از رستوران‌های زنجیره‌ای و تبدیل آنها به سوخت است که در صورت تحقق، باعث کاهش نیاز این کشور به واردات نفت خام خواهد شد. 

در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود مصرف نفت خام هند طی دهه‌های آینده به دلیل اقتصاد رو به رشد آن از تمام کشورهای جهان بیشتر شود و همین مسئله، نگرانی‌هایی را درباره وابستگی نفتی شدید این کشور در آینده ایجاد کرده است. 

برخی کارشناسان اقتصادی این کشور معتقدند یکی از راه‌های کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت خام، تولید سوخت‌های جایگزین از جمله سوخت‌های زیستی است. 

به اعتقاد این کارشناسان، فرآوری مجدد روغن‌های خوراکی مصرف شده و تبدیل آنها به سوخت می‌تواند نیاز این کشور به واردات نفت خام را دستکم تا 10 درصد کاهش دهد. 

طبق گزارش وزارت نفت هند، این کشور طی یک سال گذشته حدود 22 میلیون تن بنزین و 75 میلیون تن گازوئیل در داخل مصرف کرده است که هر دو رقم در مقایسه با سالهای گذشته یک رکورد جدید محسوب می‌شوند. 

هند در عین حال با مصرف 20 الی 22 میلیون تن روغن خوراکی در سال، یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان روغن در سطح جهان است که در صورت اجرایی شدن طرح بازیافت روغن از رستوران‌ها، این مسئله می‌تواند تا حدی مصرف بالای نفت آن را جبران کند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار