کرمان؛

سود4برابری کشاورزان بافت از کشت به لیمو

کشت به لیمو برای اولین بار دربافت که ناشی از سازگاری این گیاه با هوای سردبافت است، سودی معادل 4برابر کشت غلات را نصیب کشاورزان نموده است

سود4برابری کشاورزان بافت از کشت به لیموبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت افزود: بعد از کشت جایگزین زعفران ،با ترویج بخش کشاورزی کشاورزان به استقبال کشت گیاهان دارویی از جمله به لیمو رفته اند که خوشبختانه با برداشت اولین سال از سطح یک هکتار تا پایان برداشت سودی معادل 4میلیارد ریال نصیب کشاورزان خواهد شد .

آقای کریمی افزود: برگ خشک این گیاه سه سال قبل در بالاترین حالت به ۳۰ هزار تومان می رسید.اما امسال تا کیلویی ۷۵ هزار تومان نیزمعامله می شود. فصل کشت این گیاه اواخرزمستان تااردیبهشت ماه می باشد.

وی بازار پسندی و رونق کشت و استقبال مردم در خرید این محصول را سبب توسعه و رشد اقتصادی ان و استقبال کشاورزان به کشت آن عنوان کرد .

برای تهیه قلمه ریشه دار شده این گیاه جهت کشت نیاز است که از اوایل پاییز با تولید کنندگان قلمه قرار داد بسته شود تا نشا با قیمت مناسب و به موقع جهت کشت به شما تحویل داده شود. وی نبود مرکز ارائه نشاء در استان ،هزینه های زیاد حمل نشاء از استانهای همجوار و آسیب های انتقال نشاء را در دوره کشت از جمله مشکلات فعلی کشاورزان به لیمو کار عنوان نمود .

کشاورزان نیز ضمن ابراز رضایت از نحوه کشت این نوع محصول،صرفه بالای اقتصادی ،زحمت کم و آبدهی و بهینه مصرف شدن آب و اشتغال پایدار را از مزایای این محصول عنوان مینمایند .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار