توقف افزایش بهای نفت همزمان با ادامه روند صعودی بهای طلا

مازاد عرضه در بازار نفت با وجود کاهش تولید آمریکا هنوز هم به بهای این کالا ضربه وارد می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای نفت در روز سه شنبه به افت برداشت نفت در آمریکا بی توجه بود اما به نگرانی از مازاد عرضه نفت واکنش نشان داد و بهای آن را یک درصد پایین آورد.

با انتشار گزارش روز گذشته در خصوص نشست غیررسمی اعضای اوپک، بهای نفت اندکی افزایش یافت. بر همین اساس، بهای نفت وست تگزاس با کاهش 25 سنتی، 0.58 درصد افت قیمت داشت و به بشکه ای 42 دلار و 77 سنت رسید.

بهای نفت برنت نیز با کاهش 37 سنتی به میزان یک درصد کاهش یافت و به بشکه ای 45 دلار و 2 سنت رسید.

در جلسه قبلی، این دو نفت با افزایش سه درصدی روبه رو شده بودند. اما هفته گذشته، بهای نفت خام غرب تگزاس به کمتر از 40 دلار در هر بشکه نیز رسید.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، جدا از آماری که قرار است روز چهارشنبه منتشر کند، روز سه شنبه اعلام کرد پیش بینی می شد  کاهش تولید نفت خام آمریکا در سال 2016، 700 هزار بشکه باشد اما کاهش تولید کنونی، 820 هزار بشکه در روز است.

از آن سو به نقل از وب سایت اینوستینگ، اخیرا طلا به یک سرمایه گذاری امن تبدیل شده است و ارزش برابری جهانی به بالاترین سطح خود در حدود یک سال اخیر رسیده است.

در بازار نیویورک، هر اونس طلای تحویلی ماه دسامبر در آخرین جلسه، به 1346 دلار رسید که در مقایسه با جلسات قبل، 0.41 درصد یعنی 5 دلار و 65 سنت افزایش داشت. با این که بهای طلا در ماه های گذشته با رشد مواجه بوده است، اما هنوز با اوج خود در ماه جولای فاصله دارد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد شش ارز دیگر هم با افت 0.2 درصدی همراه بود. اقلام وابسته به دلار همچون طلا با افزایش ارزش دلار، گران تر می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار