شاهرود؛

سفر به دشت آفتابگردان های کالپوش + تصاویر

کالپوش در فاصله‌ای حدود ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، اواسط تابستان و شهریور فرصتی است برای به چشم دیدن قصه این عاشقی در دشتی پهناور که منطقه کالپوش هر سال تابستان در بخشی از دشت‌های خود، میزبان این قصه است.

سفر به دشت آفتابگردان های کالپوش + تصاویر
اگر دیدن دشت گل‌های شقایق این منطقه را در اردیبهشت ماه از دست داده‌اید، می‌توانید برای سفر به این منطقه و دیدن دشت آفتابگردان که به دشت طلایی هم معروف است، در اواسط مرداد و شهریورماه برنامه‌ریزی کنید.

سفر به دشت آفتابگردان های کالپوش + تصاویر
کالپوش در شهر میامی شهرستان شاهرود در استان سمنان قرار دارد و این منطقه در فاصله‌ای حدود ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی میامی است و دشت‌هایش در فصل بهار از گل‌های شقایق و از اواسط فصل تابستان از گل‌های آفتابگردان پوشیده می‌شود.
 برای دیدن این دشت طلایی باید به ۲۲۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود سفر کنید. پس از طی ۶۰ کیلومتر از مسیر شاهرود- مشهد با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال تغییر مسیر دهید تا به این منطقه استثنایی برسید.

سفر به دشت آفتابگردان های کالپوش + تصاویر
این منطقه سرسبز و جنگلی با بارندگی کافی و اراضی بسیار مستعد برای کشاورزی و جنگل‌کاری، در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان، از موقعیت ممتاز گردشگری بسیار جالبی برخوردار است.
کاشت آفتابگردان در این منطقه در اوایل بهار به صورت دیم و آبی است و انواع مختلف آن را شامل می‌شود که از گونه‌‌های ژنتیکی جدید آن، انواع پا کوتاه و درشت دانه را می‌توان نام برد.
 آنچه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود، سطوح زیر کشت آن است که برخلاف دیگر مزارع آفتابگردان که در زمین‌های هموار دیده می‌شود، در اینجا در دشت‌های ناهموار و تپه‌های آبشارگونه است که تمایز رنگی بی‌نظیری را خلق می‌کند.

سفر به دشت آفتابگردان های کالپوش + تصاویر

انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.