پولدارهای ایران چه شغل هایی دارند؟

ما قرار است در این گزارش شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد.

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود و بحث ها درباره اش شدت می گیرد. واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش های نهایت دو میلیونی ما آدم های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده داری که احتمالا فوتوشاپ هم می توانست در آن دخیل باشد. 

با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری های بیشتر رسید. حقوق های میلیاردی؛ پاداش های آنچنانی، آن هم برای کسانی که پشت میزنشینی و البته ریاست تنها ویژگی بارزشان بود. تب فیش های حقوقی آنقدر بالا گرفت که به برکناری عده ای منجر شد و البته به همین سادگی ها هم فروکش نکرد. با گذشت یک ماه از برملا شدن اولین فیش حقوقی نجومی در شبکه های اجتماعی هنوز بازار افشاگری داغ است. هر کسی تصویر جدیدی رو می کند و پس از آن خیلی ها مجبور به پاسخ گویی می شوند و ماجرا ادامه دارد. البته اشتباه نکنید! سوژه این گزارش به هیچ وجه قرار نیست به این موضوع بپردازد. احتمالا شما هم در جریان جزییات اخبار هستید، پس سعی می کنیم از تکرار مکررات به دور باشیم.

ما قرار است در این گزارش، بر اساس پایان نامه دکترای یک یاز دانشجویان در ایران، شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد. شغل های پردرآمدی که بعضی از آنها در نگاه اول خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. پس این گزارش را تا انتها بخوانید و زود قضاوت نکنید.

جراحان پلاستیک در صدر

دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و دکتر متخصص قلب در سال هشت میلیارد تومان درآمد دارند. البته ارقامی که در این گزارش به آنها اشاره می شود متوسط درآمد سالیانه در سال 93 است. با گذشت دو سال و با احتساب تورم، شما به راحتی متوجه می شوید که این ارقام کمی بالاتر رفته و درآمدها بیشتر شده است. البته جراحی پلاستیک در ایران یک شغل پردرآمد به سحاب می آید و در دیگر کشورها این تخصص در مراتب پایین تری از درآمد پزشکان قرار گرفته است. با این حال پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی پلاستیک بیشترین درآمد را بر اساس دانش و تجربه و تحصیلات خود در ایران به دست می آورند. البته این رقم در مقابل فیش های حقوقی منتشر شده خیلی عجیب و غریب نیست اما مبنای ما در این گزارش، شغل هایی است که از راه های قانونی و حلال کسب درآمد می کنند.

فوتبالیست ها هم از قلم نمی افتند 

حدس شما کاملا درست است. حتی مطمئنیم که خیلی ها در ذهن شان رتبه یک را به این شغل اختصاص می دادند اما خب واقعیت این است که فوتبالیست و مربی (البته از نوع درجه یک آن) در رتبه بعدی قرار دارند و با کسب درآمد به میلیارد در سال، جایگاه دومین شغل پردرآمد در ایران را به دست آورده اند. گرچه نمی توان به طور کلی این موضوع را به کل فوتبالیست ها تعمیم داد اما باید قبول کنیم که درآمد سالیانه سه میلیارد تومان برای خیلی از فوتبالیست ها عادی است. توجه داشته باشید که دیگر ورزشکاران در هیچ جای این جدول قرار ندارند و حقوق آنها به حدی نیست که بتوان آنها را جزیی از پردرآمدترین گروه ها قرار داد.

رقابت تنگاتنگ سه شغل

رتبه سوم و چهارم و پنجم در این جدول به سه شغل متفاوت از هم و جالب تعلق می گیرد. شغل هایی که هیچ قرابتی با یکدیگر ندارند. متوسط درآمد یک دندانپزشک که فوق تخصص دارد با یک طراح لباس عروس و یک مدرس کنکور زیست شناسی به یک اندازه است. متوسط سالیانه آنها یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و آنها جزو پردرآمدترین افراد در ایران هستند. جالب اینجاست که کار طراحان لباس عروس در یک دهه اخیر رونق گرفته و آنها را در گروه پردرآمدترین شغل ها قرار داده است. با این حال باید قبول کرد که هنر طراحی لباس عروس در کنار تخصص دندانپزشکی و البته تدریس آن هم به صورت ویژه در رشته زیست شناسی سه رقیب جدی برای یکدیگر هستند.

چه کسی گفته در هنر پول نیست؟

رتبه هفتم هم باز به هنر تعلق می گیرد. البته بهتر است از فضای میلیاردی خارج شوید. در این بخش از این پایان نامه درآمد یک بازیگر درجه یک در سال، هشتصد میلیون تومان تخمین زده شده است. جالب اینجاست که زمانی ادعا می شد در هنر هیچ پولی نیست حال آن که این روزها هنرمندان وضع به مراتب بهتری نسبت به سایر گروه ها دارند. خیلی از بازیگران هم به خاطر حضور کوتاه خود در فیلم ها توانستند درآمد خوبی داشته باشند. آنها سوپراستارهایی هستند که می توانند گیشه را با حضورشان تسخیر کنند و البته در مقابل این کار قراردادهای گرانی هم ببندند.

تعمیرکارها را فراموش نکنید

رتبه های هشتم و نهم و دهم هم جالب اند. البته یکی از آنها ممکن است خیلی بیشتر شما را متعجب کند. تعمیرکاران خودرو با درآمد سالیانه 600 میلیون تومان جزو 10 شغل پردرآمد در ایران هستند. تعمیرکاران که در ذهن بیشتر ما افرادی زحمتکش با دست ها و لباس های روغنی بوده اند حالا یکباره تغییر شکل می دهند. آنها ماهیانه پنجاه میلیون درآمد دارند و با مدرسان کنکور ارشد و مهندسان و دکترهای کارخانه های صنعتی در یک رده قرار می گیرند. جالب اینجاست که خیلی از تعمیرکارها احتمالا تحصیلات ویژه ای هم ندارند اما تخصص و مهارت دو ویژگی مهمی است که آنها را جزو پردرآمدها و هم ردیف افرادی با مدرک تحصیلی دکترا قرار داده است.

علم تا اینجا بازنده نیست

دندانپزشکان عمومی در سال، 400 میلیون درآمد دارند. تا اینجای گزارش، وزنه تحصیلات با مهارت و تخصص برابر بوده است. بیشتر پزشکان در ایران درآمد مناسبی دارند و این نشان می دهد در نبرد میان علم و ثروت، علم خیلی هم بازنده نبوده است. پس توصیه می شود پدر و مادرها همچنان آرزو داشته باشند که فرزندان شان پزشک شوند. خدمات زیبایی دندانپزشکی هم در این سال ها رونق خوبی داشته است. انواع و اقسام ارتودنسی ها و حالا ایمپلنت و از همه مهم تر طرح «اصلاح لبخند» به دندانپزشکان کمک کرده تا درآمد خوبی داشته باشند. طرح اصلاح لبخند که به سفید کردن و مرتب سازی دندان ها گفته می شود به مراتب هزینه ای بیشتر از یک عمل بینی در کشور ما دارد.

خلبان ها و آرایشگران زنان در یک ردیف!

اینکه خلبان ها افراد پولداری باشند دور از ذهن نیست. یک خلبان درجه یک در سطح جهانی در سال 300 میلیون درآمد دارد. ویژگی شغل خلبانی این است که آنها هر روز پرواز ندارند بلکه ممکن است در هفته دو الی سه پرواز داشته باشند. البته شغل حساس و پرخطر خلبانی باعث شده خیلی از خلبانان از این میزان درآمد چندان هم راضی نباشند چرا که درآمد آنها با آرایشگرهای زنان و برنامه نویسان کامپیوتر در یک رده قرار می گیرد.

این سه شغل با درآمد سالانه سیصد میلیون تومان، همچنان در ایران وضع خوبی دارند. البته با شدت گرفتن دوره های گریم و آرایش تخصصی، آرایشگاه های زنانه وارد فاز تازه ای شده اند. فازی که علاوه بر داشتن پرستیژ شغلی مناسب، آنها را در رده پولدارترین ها قرار داده است.

آشپزی و پول پارو کردن

سرآشپزان حرفه ای و نویسندگان مشهور هم درآمد بدی ندارند. تقریبا ماهی بیست میلیون تومان یا در سال 250 میلیون تومان، رقمی است که برای این گروه ثبت شده است اما باز لازم است دو نکته مهم را اینجا گوشزد کنم. نخست این که همه ارقامی که اینجا از آن یاد می کنیم بر اساس درآمد سال 93 تعیین شده است و دوم این که در مورد هر تخصص و شغل، میزان درآمد افراد «حرفه ای» مد نظر بوده. در واقع یک بازیگر سینمای درجه یک، یک فوتبالیست حرفه ای و یک سرآشپز خاص می توانند چنین درآمدهایی داشته باشند، پس افراد درجه دو و سه هرگز نمی توانند چنین درآمدهایی داشته باشند.

نصابانی با درآمدهای آنچنانی

این بخش از گزارش احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود. شما فکر می کنید بعد از سرآشپزهای حرفه ای و نویسندگان چه گروهی قرار دارند؟ خب ما به شما می گوییم که نصاب های ماهواره در ایران با درآمد سالانه 200 میلیون تومان به این جایگاه رسیده اند. جالب این که درآمد استادتمام دانشگاه و گوینده های حرفه ای اخبار در رده های پایین تر قرار دارد و آنها سالیانه 50 میلیون کمتر از نصابان ماهواره درآمد کسب می کنند. 

اگر قرار باشد مبنای درآمد خوب را ماهیانه 10 میلیون تومان در نظر بگیریم، پزشکان عمومی آخرین قشر از این رده بندی هستند که با درآمد سالیانه 120 میلیون تومان در این جدول قرار گرفته اند.

شغل های پردرآمد در این گزارش از رصد میان 200 شغل در تهران به دست آمده است. نتایج در برخی مواقع قابل حدس و در مواقعی دیگر حیرت آور است. این که در دو دهه گذشته خیلی از شغل هایی که در این گزارش بررسی شده اند احتمالا کار و کاسبی نداشته اند، مهم ترین چیزی است که می توانیم روی آن تمرکز کنیم و علت های آن را بررسی کنیم. در بیست سال گذشته، نصابان ماهواره هیچ جایگاهی در این لیست نداشتند و فوتبالیست ها درآمدهای نجومی شان به این اندازه نبود.

قبول داریم که حتی درباره بعضی شغل ها هم کم لطفی شده است. مثلا در روزگاری که گران ترین بازیکن فوتبال ایران سالیانه هفت میلیون یورو درآمد دارد، «سه میلیارد» یک شوخی خنده دار است که می تواند به دیگر بازیکن ها تعلق بگیرد. ضمن این که حتی بعضی شغل ها در همین یک سال گذشته ظهور کرده اند؛ مثلا کانال های تلگرام که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند، درآمدهای حیرت انگیزی دارند. یکی از این کانال ها ماهیانه درآمد سی میلیون تومانی هم دارد. در واقع بر این اساس فردی که در خانه نشسته و تنها از طریق بازنشر مطالب و وب گردی کسب درآمد می کند می تواند با دندانپزشکان عمومی رقابت کند و یا درآمدی به مراتب بیشتر از خلبان ها داشته باشد. آنچه در دنیای وب می گذرد، اتفاقات عجیب و غریبی است که می تواند در پنج سال آینده، این جدول را به طرز شگفت آوری تغییر دهد!

دست از جستجو کردن بردارید

البته ممکن است شما با خواندن این گزارش حساب و کتاب کردن را شروع کنید و با ضرب و تقسیم به دنبال این باشید تا درآمد افرادی که در اطراف تان چنین شغل هایی دارند را با این گزارش مقایسه کنید. مثلا این که در فامیل، دندانپزشکی داشته باشید و کنجکاو شوید که از حقوق ماهیانه اش برای تطبیق آن با این گزارش سر در بیاورید. ما به شما حق می دهیم که این کار را بکنید اما توصیه می کنیم اگر به مبلغی کمتر از این برخورد کردید منکر صحت گزارش ما نشوید. 

بارها اشاره شد که این گزارش بر اساس یک پایان نامه دکترا نوشته شده و کسانی که در این گزارش به شغل شان اشاره شده از برترین های این حرفه ها هستند، پس صبور باشید، از پرسیدن حقوق دیگران خودداری کنید و سعی نکنید از درآمد دیگران سر در بیاورید. در عوض به فیش های حقوقی فکر کنید که قرار است هر روز رونمایی شوند و هیجانی تازه با تحلیل هایی تازه داشته باشند. 

منبع: ماهنامه تبار
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
وکالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سردفتر اسناد رسمی با 500 میلیون درآ»د در ماه در دره اول این جدول قرار داره . شغلی نیمه دولتی با کمترین مخارج . مخصوصا در شهر های بزرگ ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد یاسر
۱۴:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیا رشته ریاضی که متقاضیان کمی داره و امکان قبولی تو این رشته بالاست شغل پر دآمدی دارد
Iran (Islamic Republic of)
نادری
۱۸:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
گویا دوستان حرف حق رو زدن اول سردفتران اسناد رسمی با درآمدی ماهیانه 200 تا 300 میلیون تومان بعدی پزشکان فوق تخصص و معروف . روزی 10 تا ماشین هم بنام بزنن دفتر دار ها کلی سر ماه پول به جیبشون میره . برای یک مهر برابر اصل ده هزار تومان از من پول گرفت که یک مهر زد رو کپی مدرک تحصیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
ضایعات یکی از شغلهای پر در آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
در کل جهان مثل ایران برنامه نویسی و کلا شغل کامپیوتر بیشترین درامد رو داشتن
برای اثبات این ادعا میتونید برید شغل پول دار ترین های جهان رو ببینید
همشون در دنیای کامپیوتر به پول رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۰۵ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام ببخشید من تازه میخواهم انتخاب رشته کنم به نظرتون چه رشته ای بردارم
Iran (Islamic Republic of)
seyedmm021
۱۳:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
هر چی که بهش علاقه داری
یه قانون نا نوشته هست که میگه علاقه به دنبالش پول و موفقیت میاره
تو اگه پر دارمد ترین رشته هم بری اگه علاقه نداشته باشی هیچ کاری نمیتونی بکنه و برعکس
ببین چه رشته ای هست وقتی اسمش میاد بیشترین احساس رو داری
یه ضربان قلب میره بالا و ..
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
با 30ملییون پول چه شغل خوبی میتوان راه انداخت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
باسلام.
من مهندس برق هستم و در دانشگاه دولتی درس خوانده ام.دو سال است در حد عالی داخل صنعت کار کردم و تقریبا یه مهندس همه چی بلد شدم ولی چه فایده؟دوست من دندون پزشکی و یک دهم من هم واسه کارش حمت نکشیده .چرا؟به نظرتون چرا؟....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دوست من یعنی چی یک دهم تو واسه کارش زحمت نکشیده تو چه میدونی اون چجوری درس خونده چقدر خونده و چه سختیایی کشیده هرچیزی سختی خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۰:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
من میخواهم رییس جمهور بشم انقد درس میخونم وانقد انگلیسی میخونم تا دراینده رییس جمهور بشم تازه اگه بهم رای بدین همه روپولدار میکنم به همه خونه میدم
Germany
محمد هیتلر
۱۸:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
برقکاری درامدش و ایندش چطوره . ممنون میشم بگین . و اینکه چه نوع مکاینیک درامد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
ایامنهم می توانم پولدارشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باید درس بخونی دراینده یه شغل خوب داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر ثروت داشتم چه غصه ای داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
بازاری پولدارترین شغل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
ایده خوبی برای پولدار شدن واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
منم میخوام جراح پلاستیک بشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
آرایشگری و فوتبالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
س:پول دارهای ایران چه شغلی دارند؟ ج: پول درآوردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید درس بخونی دراینده یه شغل خوب داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۰:۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
بازاری پولدارترین شغل است
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
ایده خوبی برای پولدار شدن واقعی
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۸:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سنوات رو چرا نمیگیت؟کارگر بعد بیست سال میگیره بیست میلیون و کارمند میگیره حداقل دویست میلیون
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۸:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سنوات رو چرا نمیگیت؟کارگر بعد بیست سال میگیره بیست میلیون و کارمند میگیره حداقل دویست میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
منم میخوام جراح پلاستیک بشم .
Iran (Islamic Republic of)
ضیایی
۲۰:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
درسته شغل سردفتری با درآمد 80 میلیون تا 100 میلیون تومانی جزو بهترین مشاغل هست اما ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
شغل سر دفتری تو شهر های بزرگ شغل بسیار عالی و پر سودی هست پسر عمه بنده از شهرستان اومد تهران شد سر دفتر با کلی قرض یک ملکی رو اجاره کرد .در عرض سه سال کل بدهی ها رو تصویه کرد هیچ . محل کارش رو خرید . یه خونه 86 متری تو یوسف آباد تهران خریده . یه ماشین مدل بالا هم زیر پاشه .و یک ماشین تویوتا هم زیر پایشه
Iran (Islamic Republic of)
ساعی
۱۴:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
شغل محضر داری درآمد ماهانه 60 الی 80 میلون . کم ترین مخارج . معاف از مالیات . جزو مرفه ترین شغلهای جامعه هستند
Netherlands
سردفتر اسناد رسمی
۲۱:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز چرا اخبار کذب رو پخش میکنید و ذهنیت مردم را تحت تاثیر قرار میدین. بنده و خیلی از همکاران دیگرمون تو دراوردن خرج خودمونم موندیم. شغل شریفی داریم و به همین میبالیم. هر شغلی حد اقل و حداکثر داره. متوسط درامد سران دفاتر ۸ میلیون هستش نه ۸۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
شغل دولتی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
شغل دولتی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
س:پول دارهای ایران چه شغلی دارند؟ ج: پول درآوردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
وضع مالی ما از اول بد بود بعد مجبور شدم تو دیپلم ترک تحصیل کنم الانم دارم میوه میفروشمم خودمو بکشم ماهی به زور دومیلیون بشه اونم با کلی خرج اصلا نمیشه پس اندازکرد
Iran (Islamic Republic of)
تیز بین
۰۲:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
هر رشته و شغلی در انحصار باشه درامدش نجومیه شما رشته های به ظاهر درجه دوم تجربی رو ببینین بینایی سنجی شنوایی سنجی فیزیوتراپی اعضای مصنوعی کاردرمانی گفتار درمانی دندونسازی و زمین شناسی و گیاهپزشکی و ژنتیک. هیچکدوم از رشته های بالا بیکار نداره چون ظرفیتش محدوده و از همه مهمتر بهشون مجوز کلینیک میدن که در انحصاره.مثلا کلینیک ارتز پروتز رو فقط به فارغ التحصیلان اعضای مصنوعی مجوز میدن و در انحصاره دانشگاه ازاد اصلا این رشته رو نداره . و درامد ماهانه یه کلینیک به پنجاه ملیون درماه میرسه و کاملا گمنامه.همچنین تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در انحصاره به ازای هر سی هزار نفر جمعیت مجوز میدن. با دکتری رشته تربیت بدنی میشه کلینیک حرکات اصلاحی زد. با دکتری ژنتیک میشه مشاوره ژنتیک راه اندازی کرد. با فوق لیسانس زمین شناسی میشه ازمایشگاه سنگ های قیمتی راه انداخت .یا لابراتورا دندونسازی . تمام این رشته ها به غیر از چند تاش در انحصاره وزارت بهداشته.اگه شما یه بینایی سنج بیکار پیدا کردینکردم من جایزتون میدم زیر شیش ملیون تومن استخدامش نیست تولید عینک هم فقط در انحصار اینها هست.شنوایی سنج ها که دلال سمعک هم هستن . دارالترجمه در انحصاره. دفتر خونه .کارشناسان رسمی قوه قضاییه .داروخونه در انحصاره.شمار فرزند معلول نداشتین تا گذرتون به گفتار درمانی یا کار درمانی یا حتی اب درمانگر بیوفته. چرا دانشگاه ازاد این رشته ها رو از انحصار در نمیاره .یه نوار گوش صد هزار تومن. یه جلسه فیزیوتراپی پنجاه تومن .درامددار الترجمه ماهی شی ملیون حداقل عینک ساز سی ملیون حداقل کار درمانگر هم همینطور حرف زیاده....
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس ارشد
۲۲:۱۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا متاسفم که عمرمو واسه درس خوندن و کتاب و مقاله نوشتن حروم کردم.خداروشکر مسافرکشم
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس ارشد
۲۲:۱۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واقعا متاسفم که عمرمو واسه درس خوندن و کتاب و مقاله نوشتن حروم کردم.خداروشکر مسافرکشم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۶
پس پزشکی چی
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
منم میخوام جراح پلاستیک بشم .
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۲:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
پولدارهای ایران رتبه اول رو سر دفتران اسناد رسمی دارن درآمد ماهانه 50 الی 80 میلیون تومان خالص . پر سود و بی ضرر . نه تحریم و نه چیز دیگه های روش تاثیر نداره . دقت کنید به امکانات رفاهی یک سردفتر . و اگه هم بیشتر دقت کنید دفاتر اسناد بصورت خانوادگی اداره میشه . و تنها شغلی هست که بعد از بازنشستگی سردفتر به فرزندش میشه انتقال پیدا کنه و در آخر هم اگه به فرزندانش واگذار نشه میتونه امتیاز دفتر رو به نرخ روز با سود فراوان واگذار کنه به شخص دیگه
Netherlands
سردفتر اسناد رسمی
۲۱:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز بنده خودم سردفتر هستم و در کار خودم تخصص دارم ولی اون درآمدی که شما میگید رو ندارم نه تنها من بلکه خیلی از همکارهای من هم چنین درآمدی که شما میگید رو ندارن جز عده ی معدودی که تو تهران و اصفهان و تبریز و دیگر شهرهای دیگه هستن که اونم طبیعیه و هر شغلی حداکثر و حد پچاقل داره ولی عموم همکاران بنده درآمدی همانند اساتید محترم دانشگاه دارن و فکر نمیکنم درآمد زیادی با توجه به تخصصشون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۱۸:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یک استاد دانشگاه در رشته معماری هستم با 15 سال سابقه کار حقوق ماهیانه بنده با حق التدریس و دیگر مزایا 8میلیون تومان هست چطور می فرماید در آمد دفاتر اسناد رسمی مانند یک استاد دانشگاه هست . استاد دانشگاه بود که شما رو به این منصب رسونده و تجربه خودش رو در اختیار شما گذاشته . مگر یک استاد دانشگاه در عرض پنج دقیقه میاد یک ماشین بنام بزنه و 1میلیون تومان گیرش بیاد مگر استاد دانشگاه مثل شما درآمد نجومی داره فقط با یک امضا .
Iran (Islamic Republic of)
عبادی
۲۳:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط فقط رتبه اول رو اختصاص بدین به شغل سر دفتری اسناد رسمی که درآمدی ماهیانه 50 تا 60 میلیون تومان میانگین دران در ماه کمترین هزینه بالاترین سود و تضمین آینده شغلی درس هم یه لیسانس ساده حقوق کافیه و یا رشته ای مرتبط . الکی اسم پزشکی و مهندسی بد درفته . سود خالص بدون دادن زیان . نه تحریم و نه چیز دیگه ای تو کارش تاثیر نداره . در ضمن تنها شغلی هم هست که کمترین هزینه رو داره نهایت یک کامپیوتر و چند تا برگه کاغذ
Iran (Islamic Republic of)
طوسیان
۰۰:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
بنده برای یک تعهد دانشجویی بیش از 10 تا دفتر خانه تو تهران مراجعه کردم هیچ کدام وقت نداشتن . مجبور شدم برم حومه تهران که کمی خلوت تر بودن انجام دادم . .استادمون میگفت شغل پر درآمدی هست نمیدونستم . به نظر من بهتر از پزشکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چندی پیش برای دادن یک وکالت مراجعه کرده بودم دفتر اسناد رسمی در غرب تهران تو دو ساعتی که نشسته بودم تا سند وکالت من حاضر بشه سر دفتر 8 میلیون طبق حرفهای خودش که به مشتری قیمت اعلام میکرد فقط حق تحریر گرفت که همشون هم ماشین های مدل بالا بودن . شما حساب کن روزی اینها چقدر در آمد دارن در ماه طبق چه حساب کتابی اینجوری پول میگیرن . همشونم یک برگ کاغذ دست مشتری میدادن و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
برای یک وکالت حق امضا خروج از کشور از من 100 هزار تومان پول گرفتن . تو 5 دقیقه وقت . روزی چند تا اینجوری انجام میشه . روزی چند تا ماشین بنام میزنن. روزی میلون ها تومان درآمد دارن . کی این هزینه های برای مردم کاهش پیدا میکنه خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
س:پول دارهای ایران چه شغلی دارند؟ ج: پول درآوردن!
Germany
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
شغل دولتی
آخرین اخبار