واکنش "تیم کین" به تشویق استفاده از خشونت علیه کلینتون از سوی ترامپ

زوج انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات، اظهارات روز گذشته ترامپ را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، سناتور «تیم کین» - زوج انتخاباتی هیلاری کلینتون - اظهارات اخیر دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان که به گفته او، نوعی تشویق به خشونت علیه نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها به شمار می‌رود را محکوم کرد.

وی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: "فردی که به دنبال کسب عنوان ریاست جمهوری است تا در راس یک کشور قرار گیرد، نباید در اظهارات خود به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خشونت را تایید کند؛ اما این دقیقاً همان کاری است که نامزد جمهوری‌خواهان انجام داد."

ترامپ روز گذشته در یک تجمع انتخاباتی در کارولینای شمالی اظهاراتی به زبان آورد که بسیاری آن‌ها را به تشویق دارندگان سلاح به اقدام علیه هیلاری کلینتون در صورت پیروزی او در انتخابات تعبیر کردند. وی در این تجمع خطاب به حاضران گفت: "اگر او به جایگاهی برسد که بتواند قضات دیوان عالی را انتخاب کند، شما دیگر نمی‌توانید کاری انجام دهید؛ هرچند شاید طرفداران متمم دوم قانون اساسی آمریکا بتوانند، نمی‌دانم."

متمم دوم قانون اساسی آمریکا همان متممی است که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه دفاع می‌کند و در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ به عنوان یکی از 10 متمم گنجانده شده در قانون اساسی آمریکا به تصویب رسید. کلینتون در طول رقابت‌های انتخاباتی خود بارها آزادی حمل سلاح در آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است.

کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است که منظور او از این اظهارات، تشویق حامیان قانون آزادی حمل سلاح به حضور در انتخابات برای مقابله با کلینتون بوده است.

زوج انتخاباتی کلینتون در ادامه تصریح کرد تا پیش از مشاهده فیلم سخنرانی ترامپ نتوانسته است اظهاراتی که در خصوص این سخنرانی از او نقل قول شده بود را باور کند. وی ادعای کمپین انتخاباتی ترامپ مبنی بر تقطیع اظهارات نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان از سوی مخالفان او را نیز رد کرد. 

کین در پایان تاکید کرد: اظهارات ترامپ در ادامه بسیاری از اظهارات مشابه او در گذشته بار دیگر نشان داد که وی از صلاحیت لازم برای احراز پست ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست. وی گفت به اعتقاد او، تلاش کمپین انتخاباتی ترامپ برای معکوس جلوه دادن این قضیه نیز کمکی به حل مسئله نمی‌کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار