نیویورک تایمز: مسئله ای عذاب آور برای ترامپ/ کاهش تعداد حامیان زنِ جمهوری خواه میلیاردر آمریکایی

اظهارات تُند ترامپ در روزهای اخیر علیه زنان باعث شده است وی حمایت برخی از حامیان زن حزب جمهوری خواه را از دست بدهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: از میان همه مشکلاتی که "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با آنها مواجه است، شاید هیچکدام به اندازه ی از دست دادن حامیان زن این حزب برای کمپین انتخاباتی وی عذاب آور نباشد. درواقع آنچه اساس و بنیاد نامزدهای پیشین این حزب را تشکیل می داد، حالا در آستانه فرو ریختن است.

به نوشته نیویورک تایمز، زنان جمهوری خواه حالا از حس وفاداری چند دهه ای خود به این حزب چشم پوشی کرده اند و قصد دارند با دونالد ترامپ – که احساس می کنند برای ریاست جمهوری مناسب نیست و تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود – مقابله کنند.

حتی پس از اظهارات تحریک آمیز ترامپ در روزهای اخیر درخصوص مسائل مختلف – از جمله سکوت مادر نظامی آمریکایی کشته شده در عراق و نحوه واکنش زنان به آزار و اذیت جنسی در محیط کار -- باعث شد تعداد حامیان زن جمهوری خواه وی کاهش یابد.

"دینا ولا،" مدیر پروژه در شهر "سان آنتونیو" گفت: "افرادی مثل من که جمهوری خواه و در عین حال منطقی هستند، ترامپ را فردی عاقل در حزب جمهوری خواه نمی بینند. من همیشه به نامزد حزب جمهوری خواه رأی می دادم؛ اما برای خودم هم جای تعجب دارد که این روزها به وبسایت کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون سر می زنم و قصد دارم به او رأی دهم."

اواخر ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی)، 72 درصد از زنان جمهوری خواه اعلام کرده بودند به ترامپ رأی می دهند. اما این تعداد در مقایسه با تعداد حامیان زن سه نامزد جمهوری خواه دوره های پیشین انتخابات آمریکا، کمتر بود. در انتخابات سال 2012، میت رامنی حمایت 93 درصدی زنان حزب جمهوری خواه را به همراه داشت. در سال 2008، جان مک‌کین از حمایت 89 درصدی زنان جمهوری خواه برخوردار بود و 4 سال پیش از آن، 93 درصد از زنان جمهوری خواه از جورج دبلیو بوش حمایت کردند.

"دبی والش،" مدیر "مرکز زنان آمریکایی و سیاست" اعلام کرد: شیوه های تفرقه جویانه ترامپ که بخصوص پس از معرفی وی به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات شدیدتر هم شده است، مورد پسند زنان آمریکایی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار