بلومبرگ: کاهش مصرف مواد سوختی در جهان/ مازاد تولید در تمام منابع انرژی

با کاهش واردات نفت از سوی چین، نگرانی های تازه ای در خصوص آینده بازار جهانی سوخت ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ با کاهش  واردات نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی از سوی کشور چین در ماه ژوئیه، تولید کنندگان این منابع در بازار جهانی با نوسانات جدیدی رو به رو شده اند. بسیاری از تولید کنندگان جهانی امیدوار بودند افزایش تقاضای چین، به بهبود وضع بازار اشباع شده کمک کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از اداره کل گمرک چین، این کشور ماه گذشته روزانه وارداتی برابر با 7.35 میلیون بشکه نفت، کمترین میزان واردات از ماه ژانویه، داشته است. در همین حال واردات زغال سنگ نسبت به ماه ژوئن 2.5 درصد و گاز طبیعی 13 درصد کاهش یافت.

اطلاعات ماه ژوئیه نشان از رشد اندک دومین اقتصاد بزرگ جهان در این ماه و در تضاد با افزایش میزان واردات شش ماه ابتدایی است. در طول شش ماه ابتدایی 2016، میزان واردات نفت 14 درصد و میزان واردات زغال سنگ 8.2 درصد افزایش یافت. میزان واردات گاز طبیعی نیز در شش ماه ابتدایی امسال با 23 درصد افزایش مواجه شد.

بهای نفت خام برنت در ماه ژوئن، نسبت به پایین ترین سطح خود در 12 سال گذشته در ماه ژانویه، با رشدی 90 درصدی مواجه شد. بهای گاز در بازار جنوب شرقی آسیا نیز با 40 درصد افزایش، با کمترین سطح در ماه آوریل امسال مواجه شد. بهای هر دو این محصولات اکنون 60 درصد کمتر از بهای آن ها در دو سال گذشته است.

در حالی که تولید مازاد نفت در سطح جهانی روند رو به کاهشی به خود گرفته است، انبارهای نفت جهان بار دیگر اشباع شده و آغاز دوباره تولید نفت آمریکا خطر افزایش بیش از اندازه تولید جهانی را جدی تر کرده است. در همین حال بسیاری از تاجران و کشورهای صادر کننده نفت، محصولات خود را در تانکرهای نفتی در سطح آب نگه داری می کنند و در انتظار مشتریانی برای آن ها هستند.

در بخش زغال سنگ و گاز طبیعی، پیش بینی شده مصرف زغال سنگ چین امسال 3.4 درصد کاهش می یابد. بر اساس گزارش های منتشر شده، کاهش مصرف این کشور بر بازار زغال سنگ آسیا تاثیری جدی ایجاد خواهد داشت.

در همین حال، تلاش های چین برای افزایش مصرف گاز در برابر سایر منابع انرژی، به منظور کاهش آلودگی، آهسته تر شده است. دولت چین بهای گاز را به امید گسترش استفاده از آن، در نوامبر سال گذشته کاهش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار