اهواز؛

فضای مجازی از عوامل کاهش سرانه مطالعه

پیمان جهانگیری‌نژاد در جمع کتابداران و مسؤولان کتابخانه های عمومی، جهت رفع کمبودها و مشکلات کتابخانه ها به ویژه ساخت کتابخانه عمومی جدید قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرماندار اندیمشک با بیان این‌که فضای مجازی یکی از عوامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه است، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید توسط کتابداران باید انجام گیرد.

همچنین رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انديمشک به جایگاه تمدن اسلامی از راه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مسلمانان در زمان اوج تمدن اسلامی هر شهری را که فتح می کردند یکی از کارهایی که می کردند انتفال کتاب‌ها و کتابخانه های عمومی آن محل به پایتخت دولت اسلامی بود و این نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی داشته است.

مسلم میرزاوند حاصل عمر کتابداران را آسمان خراش های فرهنگی و نامریی دانست که با تلاش کتابدار انجام می‌شود.

وی هر چاله و گودان خیابانی را عینی دانست که برای همه مشهود است اما چاله ها و گودال های فرهنگی را نامریی و غیر مادی دانست که اگر چه دیر اما ضرورت دارد مسؤولان به آن توحه کنند.

ميرزاوند کتابخانه ها را مکان پرورش افکار و استعدادهای جوانان دانست که همت همگانی جهت رونق آن نیاز است.

این مسؤل فرهنگی افزود: با توجه به این که مهمترین منبع درآمد کتابخانه های عمومی دریافت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از شهرداری ها است فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت تأکید به پرداخت از شهرداری ها را پیگیری کند.

وی همچنین پیگیری اختصاص بودجه لازم از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان جهت ساخت کتابخانه عمومی، تأمين اعتبار جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی و تأمین اعتبار پروژه های ناتمام را از مسؤولان انديمشک خواستار شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.