اهواز؛

تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون

غلامرضا شنبدی این جشنواره را فرصتی ارزشمند برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با سیره‌ی علمی و عملی امام رضا علیه‌السلام دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، برگزیدگان بخش کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان توسط کاروان خادمان حرم رضوی در اهواز تجلیل شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این آیین گفت: 124 اثر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر اساس فراخوان دبیرخانه این جشنواره که در هشت موضوع منتشر شده بود، به‌عنوان نفرات برتر استانی انتخاب و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت.

غلامرضا شنبدی افزود: «داستان‌نویسی»، «شعر سرایی»، «خوشنویسی»، «نقاشی»، «نشریه نگاری»، «کاردستی»، «قصه‌گویی» و «معرفی شخصیت» از جمله بخش‌های این جشنواره بود که کودکان و نوجوانان خوزستانی عضو مراکز کانون به همراه مربیان این نهاد فرهنگی در آن شرکت کرده بودند.

وی این جشنواره را فرصتی ارزشمند برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با سیره‌ی علمی و عملی امام رضا علیه‌السلام دانست و بیان کرد: کودکان و نوجوانان خوزستانی به همراه مربیانشان در مرحله نخست استانی این جشنواره 2 هزار و 980 اثر با موضوع‌های هشت‌گانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی تولید کردند و این مهم نشان از استقبال خوب کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در 30 شهر استان خوزستان از جشنواره امام خوبی‌ها دارد.

این مدیرکل فرهنگی بیشترین استقبال کودکان و نوجوانان خوزستانی را در بخش نقاشی این جشنواره معرفی کرد و گفت: بچه‌های خوزستانی 900 اثر نقاشی را با موضوع این جشنواره به تصویر کشیدند.

وی «داستان‌نویسی» با 825 اثر، «شعر سرایی» با 725 اثر، «خوشنویسی» با 275 اثر، «کاردستی» با 145 اثر و «نشریه نگاری» با 80 اثر را به ترتیب رتبه‌های بعدی استقبال کودکان و نوجوانان از موضوع‌های این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: و مربیان مراکز کانون خوزستان نیز با اجرای 30 قصه‌ی و معرفی شخصیت رضوی در این جشنواره حضور داشتند.

در حاشیه این آیین مربی برگزیده‌ی کانون استان خوزستان و اعضا کانون به ترتیب به اجرای قصه‌گویی و شعرخوانی پرداختند و شرکت‌کنندگان از نمایشگاه آثار ارسالی کودکان و نوجوانان خوزستان با موضوع رضوی دیدن کردند.

گفتنی است خادمان بارگاه رضوی علیه‌السلام در پایان مراسم ضمن مدیحه‌سرایی با بسته‌های متبرک این آستان مقدس از میهمانان پذیرایی کردند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.