اهواز؛

شناسایی اراضی مستعد شمال و شرق استان برای اجرای طرح ۵۵۰هکتاری

در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقرر شده تا با انجام مطالعات، اراضی مستعد شمال و شرق استان را شناسایی و این مناطق نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقرر شده تا با انجام مطالعات، اراضی مستعد شمال و شرق استان را شناسایی کنیم.

امید حاجتی اظهار کرد: آخرین مهلت تکمیل و اصلاحات برنامه ها تا دوشنبه آینده خواهد بود و هر گزارشی ارائه شود آن را به عنوان جمع بندی نهایی به تهران اعلام می کنیم.

وی خطاب به فرمانداران افزود: در زمینه توزیع اعتبارات چون قانون بودجه و تلفیق مصوب شد مرحله اول آن را ابلاغ و در مورد مرحله بعدی که در خصوص اعتبارات ماده ۱۸۰ است، در جلسه بعدی برنامه ریزی تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی در غرب خوزستان بهتر از سایر مناطق صورت گرفته است بیان کرد: شاخص های اقتصادی را با جزئیات در روستاها نداریم که بتوان با توجه به آنها برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

حاجتی در ارتباط با شهرک های کشاورزی گفت: طرح ساخت ۱۵ شهرک کشاورزی را به صورت همزمان برای اولین بار در کشور پیشنهاد داریم که قطعا با توجه به نزدیکی این شهرک ها به روستاهای استان باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم روستا می شود.

وی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عنوان کرد: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقرر شده تا با انجام مطالعات، اراضی مستعد شمال و شرق استان را شناسایی و این مناطق نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تأکید بر لزوم توجه خاص داشتن به مناطق روستایی و عشایری برای اشتغالزایی یادآور شد: روستاهای هدف گردشگری را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و در حال حاضر نیز به دنبال ایجاد زیرساخت لازم در روستاها هستیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.