بیانیه‌ شدیداللحن وزارت خارجه روسیه خطاب به اوکراین

وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای شدیداللحن آماده‌باش نیروهای اوکراینی در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه و شرق اوکراین را «بازی با آتش» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نوشته خبرگزاری اینترفکس، مسکو اقدامات اخیر اوکراین را «گام‌هایی خطرناک» خوانده و از کشورهای غربی خواسته به کی‌یف هشدار دهند که «بازی با آتش، نتیجه خوبی نخواهد داشت.»

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین امروز پنج‌شنبه به تمام نیروهای نظامی در نزدیکی کریمه و دونباس دستور داده تا به حالت بالاترین سطح آماده باش درآیند.

پروشنکو در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود پس از نشست با نهادهای امنیتی اوکراین و وزارت خارجه این کشور نوشت: «من فرمانی را صادر کرده‌ام تا تمامی یگان‌های نظامی در مناطق مرزی با کریمه و در خط مقدم در دونباس به حالت آماده باش کامل نظامی درآیند.»

سرویس امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه 10 آگوست گزارش کرد که نیروهای امنیتی روسیه موفق شده‌اند چندین توطئه تروریستی را در کریمه خنثی کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز امروز اعلام کرد، مقامات اوکراین به جای اینکه به فرایند صلح در شرق اوکراین توجه کنند، «به تروریسم گرایش پیدا کرده‌اند».

بنا بر این گزارش، پوتین امروز پنج‌شنبه نشستی فوری را به منظور بررسی و تشدید اقدامات امنیتی در کریمه برگزار کرد.

رسانه‌های روس امروز از درگیری در کریمه و کشته و زخمی شدن چندین نظامی روسی خبر دادند. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تأکید کرده است که «اقدامات تروریستی» مورد حمایت دولت اوکراین که به کشته شدن دستکم یک نظامی روس منجر شده، «بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار