کنگره آمریکا: ارزیابی جنگ با داعش واقع‌ بینانه نبوده است

کنگره آمریکا اعلام کرد: تحلیل ستاد فرماندهی مرکزی درباره جنگ با داعش در سال های 2014 و 2015 بیش از حد خوش بینانه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ،کنگره آمریکا در گزارشی که روز پنج شنبه منتشر شد اعلام کرد تحلیل ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره جنگ با گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در سال های 2014 و 2015 در مقایسه با تحولات میدانی و تحلیل های اطلاعاتی، بیش از حد خوش بینانه بوده است.

این گزارش را کارگروهی منتشر کرد که روسای جمهوری خواه کمیته نیروهای مسلح و کمیته اطلاعاتی و کمیته فرعی بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان آمریکا تشکیل داده بودند.

این گزارش «ناخرسندی گسترده» تحلیلگران ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را نشان داد که احساس می کنند رؤسای آنها نتایج بررسی های آنها را مخدوش می کنند.

کین کالورت نماینده جمهوری خواه که عضو این کارگروه است در بیانیه ای اعلام کرد «آنچه در فرماندهی مرکزی آمریکا روی داد غیرقابل قبول است. مبارزان ما در جبهه جنگ وقتی تحلیل های نادرست در اختیار تصمیم گیرندگان بلندپایه قرار داده می شود، رنج می کشند. ما باید به تلاش برای اصلاح این وضع ادامه دهیم».

سال 2014 نقطه اوج گسترش مناطق تحت سیطره گروه داعش در عراق و سوریه بود.
پاتریک ایوانز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت این وزارتخانه تحقیقات مستقلی را در این باره آغاز کرده است ولی او هیچ اظهار نظری نمی کند و اقدامی انجام نمی دهد که بر عملکرد بازرسان تاثیر داشته باشد. وی در عین حال افزود، دستگاه های اطلاعاتی به طور مستمر ارزیابی های زیادی ارائه می کنند.

وی افزود: «کارشناسان گاهی درباره تفسیر اطلاعات پیچیده دچار اختلاف می شوند. دستگاه اطلاعاتی و وزارت دفاع از گفتگوی سالم درباره مسائل حیاتی مربوط به امنیت ملی استقبال می کنند».

تاکنون نمایندگان دموکرات در کمیته های مجلس نمایندگان درباره این گزارش اظهار نظر نکرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار