وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته وزارت بهداشت ،پس از اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی ،تاثیر سوابق تحصیلی بر نتایج را حذف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته، طبق دستور وزیر بهداشت، سوابق تحصیلی که در نتایج آزمون دستیاری تاثیر داشت، حذف شد و کارنامه آزمون مجدد از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

حذف تاثير سوابق تحصيلى در نتيجه آزمون دستيارى پزشكى
دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون دستیاری برای دوره جاری لحاظ نمى شود.

تاثیر سوابق تحصیلی در نمره آزمون دستیاری، که پیش از این از سوی شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورد تصویب قرار گرفته بود، موجب بروز نگرانی هایی در میان داوطلبان محترم شد. لذا با توجه به نتایج بدست آمده از آنالیز و تحلیل نمرات حاصله از آزمون دستیاری که با لحاظ نمودن نمره پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی عمومی استخراج شده است.

دفاع وزیر بهداشت از داوطلبان آزمون دستیاری
هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه نشست معاونان‌ آموزشی که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بیان کرد: ما به شرکت‌کنندگان قول اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی را داده بودیم اما بعد از اجرایی شدن اعمال سوابق تحصیلی متوجه شدیم که معدل کل در کسب رتبه تأثیر گذار است و تأثیر جدی نیز داشت این در حالی است که قرار بر اثرگذار بودن معدل در شرایط مساوی بود.

علت مرگ کیارستمی بدون بررسی پرونده فرانسه مشخص نمی‌شود
زالی رییس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که در محل سالن اجلاس برگزار شد، با اشاره به وجود ابهام  و گمانه زنی های مختلف در خصوص علت اصلی مرگ مرحوم کیارستمی گفت: اعلام نتایج قطعی مبنی بر علت فوت هر بیماری منطو بر آخرین پرونده بالینی وی است، پرونده ای که هم اکنون در دست فرانسه بوده و علی رغم پیگیری سه باره نظام پزشکی و حتی رایزنی با سفیر آن کشور در ایران، هنوز به دست سازمان نظام پزشکی نرسیده است.

صابری نيا از اورژانس رفت/ كوليوند رييس اورژانس كشور شد
ايرج حريرچي قائم مقام وزير بهداشت گفت: به علت تغيير ساختار مديريتی و ارتقا كيفيت خدمات ،كوليوند به رياست اورژانس كشور منصوب شد.

وي ادامه داد: كوليوند مشاور اورژانس وزير بوده و به دستور معاون درمان وزارت بهداشت به عنوان رييس جديد اورژانس انتخاب شد.

جراحى رايگان پيوند اعضا از اول شهريور ماه
محمد آقاجانی معاون درمان وزير بهداشت گفت:  پيوند قرنيه و كليه از گذشته تحت پوشش 4 بيمه پايه تامين اجتماعی، سلامت ايرانيان، نيروهای مسلح و خدمات درمانی بوده است. 

وی ادامه داد: بنا به مصوبه اخير هيئت وزيران تمامی عمل هاى جراحی پيوند اعضا، از اول شهريورماه رايگان ، در بيمارستان هاي دانشگاهى و مدرن انجام می شود.

در 2 هفته گذشته دچار مشكلات جسمانى شدم/ انتقال اداره كل پارلمانى به معاونت حقوقى
فراهانى معاون معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت گفت: سال گذشته مهندس موهبتى معاون حقوقى، برنامه ريزى و امور مجلس وزارت بهداشت،  به بيمارى مبتلا و به اجبار وزير بهداشت بخشى از مسئوليتشان به بنده واگذار شد.

معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت بيان كرد: دانشجويان علوم پزشكى نيز از بخشى از مشغله هاى من گله داشتند. امروز طى حكمى از طرف وزير بهداشت، اداره كل پارلمانى، به معاونت حقوقى منتقل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار