نامه طرح مطالبات دستیاران پزشکی در راه مجلس

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: در حال تدارک نامه‌ای در خصوص مطالبات دستیاران پزشکی و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم.

زالی رییس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت نا به سامان دستیاران پزشکی گفت: رزیدنت‌ها از پرکارترین و آسیب پذیرترین گروه‌های پزشکی هستند.

وی افزود: دستیاران آزمون‌های سالیانه و به تبع آن زمان‌های زیادی را برای مطالعه صرف می‌کنند، همچنین کشیک‌های متمادی دارند و سریعتر فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند، از طرفی بیشتر بیمارستان‎ها به علت مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت اضافه کاری به دستیاران نیستند.

زالی با اشاره به حقوق 900 هزار تومانی رزیدنت‌های مجرد، بیان کرد: تلاش کردیم با اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی، 20 درصدی که برای کمک جراح در نظر گرفته شده، از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به رزیدنت‌هایی با سابقه دستیاری سه سال به بالا تعلق گیرد یا حداقل از آن سهمی داشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی از تنظیم نامه‌ای برای طرح موضوع در مجلس خبر داد و گفت: در حال تدارک نامه و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم که اگر رسیدگی به مطالبات دستیاران در دستور کار قرار گیرد، با نماینده آنها از سراسر کشور جلسه‌ای برگزار کرده و با پروتکل‌های پیشنهادی، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان وجود 10 هزار رزیدنت در کشور، اظهار داشت: برخلاف کشورهای دیگر، رزیدنت‌ها در ایران با مشکلات رفاهی، حقوقی و مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار