نشت متادون در بازار مهمترین نگرانی جامعه پزشکی/ سازمان غذا و دارو نظارت کند

رییس سازمان نظام پزشکی با اظهار نگرانی از نشت متادون در بازارو تاکید بر سهم بسیار ناچیز پزشکان دراین خصوص از وجود عوامل 4 گانه درایجاد چنین اتفاقی خبر داد.

علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نشت متادون دربازار  به عنوان یکی از  مهمترین نگرانی های جامعه پزشکی  افزود:شاید بتوان کمترین میزان و حداقل چنین اتهامی را به پزشکان وارد کرد اما این موضوع نمی تواند عامل ورود این ماده در بازار های کشور محسوب شود.

وی با اشاره بر  وجود عوامل 4 گانه در نشت متادون و نقش بسیار ناچیز پزشکان در این خصوص تاکید کرد:در صورت کد گذاری و ایجاد سیستم رهگیری این ماده میزان نشت  و البته محل اصلی و مبداء ورود آن در  چنین بازاری بواسطه ردیابی مشخص می شود، مساله مهمی که ماجرای ورود این ماده را روشن می کند.

رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سازمان غذا و دارو توانمندی ایجاد سیستم کدینگ را برای رهگیری متادون دارد و در واقع در شرایط فعلی اجرای این اقدام نظارتی منطقی تر است .

زالی در ادامه با ابیان اینکه  اجرای پروتکل نظارت بر مراکز ترک اعتیاد با همکاری و مشارت سازمان بهزیستی ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بسیار کمک کننده است، اظهار داشت: بازنگری و تصحیح نواقص  پروتکل مربوطه می تواند برای کنترل و جلوگیری از نشت متادون دربازار نقش قابل توجهی را ایفاکند و بنابراین سپردن این برنامه نظارتی به عنوان تجربه ای جدید به نهادی همچون بسیج جامعه پزشکی مسئولیتی جزئی است.  

انتهای پیام /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار