شهرکرد؛

بهره مندی 93 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز

هم اکنون 93 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در نشست خبری، با اعلام این مطلب گفت: عملیات گاز رسانی به 99 درصد جمعیت شهری و 84 درصد جمعیت روستایی استان انجام شده است.

سیامک حیدری افزود: از بین 792 روستای استان، 420 روستا گازرسانی شده اند که تا پایان سال 1399 تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی، با اشاره به شناسایی روستاهای سخت گذر استان، ادامه داد: گاز رسانی به این مناطق به منظور جلوگیری از نابودی جنگل ها، مراتع و محیط زیست، در اولویت برنامه های شرکت گاز قرار دارد.

حیدری اضافه کرد: 38 شهر از 40 شهر استان هم تا کنون گاز رسانی شده است که گازرسانی به شهرهای صمصامی و بازفت شهرستان کوهرنگ هم در حال انجام است.

وی گفت: تعداد انشعابات گاز تا پایان سال 94 در چهارمحال و بختیاری 170 هزار و 536، تعداد مشترکین 279 هزار و 321 و تعداد خانوار تحت پوشش گاز 282 هزار و 88 بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی برخوردار از گاز تا پایان سال گذشته در استان 25 شهرک و ناحیه بود افزود: تعداد مشترکین صنعتی و کشاورزی هم یک هزار و 41 مشترک بود که تا پایان خردادماه امسال به یک هزار و 51 مشترک رسید.

حیدری اضافه کرد: طول خطوط انتقال گاز نیز تا پایان سال 94 در استان 485 کیلومتر بود.

وی همچنین از بهره برداری پروژه های گازرسانی به دهستان شلیل و روستاهای سرخون شهرستان اردل با 61 میلیارد ریال اعتبار در هفنه دولت امسال خبر داد و گفت: گازرسانی به روستاهای دورک، پوراز، جوزستان و برنجگان شهرستان کیار هم تا پایان مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیم بندی کشور در پنج اقلیم برای محاسبه نرخ گاز ادامه داد: با توجه به سردسیر بودن استان، نرخ گاز مصرفی بر اساس اقلیم یک و دو محاسبه می شود.

حیدری افزود: براساس همین تقسیم بندی از 15 فروردین تا 15 آبان هر سال به عنوان فصل گرم و از 15 آبان تا 15 فروردین هر سال به عنوان فصل سرد در محاسبه نرخ گاز مصرفی لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 نفر بر اثر حوادث مربوط به گاز فوت کردند افزود: شرکت گاز به ازای هر فوتی و یا نقص عضو ناشی از حوادث گاز 150 میلیون ریال و به ازای هر حادثه دارای خسارت مالی تا 370 میلیارد ریال به خسارت دیدگان پرداخت می کند.

حیدری اضافه کرد: مصرف گاز استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب و در 4 ماهه نخست امسال نیز 275 میلیون متر مکعب بوده است که با مدت مشابه سال قبل، برابر است.

وی همچنین گفت: هم اکنون 280 هزار مشترک، 58 ایستگاه تقلیل فشار، بیش از 200 ایستگاه فشار شکن، 480 کیلومتر خطوط انتقال، 5 هزار 100 کیلومتر خطوط توزیع و تغذیه، و 37 ایستگاه سوخت CNG در استان وجود دارد.

حیدری افزود: شرکت گاز چهارمحال و بختیاری 500 میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد که تا پایان سال جاری به 720 میلیارد ریال می رسد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان 240 میلیارد ریال هم از مشترکین صنعتی، تجاری، کشاورزی، خانگی طلبکار است.

حیدری، با اشاره به قدمت 35 ساله شبکه های گاز چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی، ترمیم و اصلاح شبکه های فرسوده، جلب رضایت مشترکین و ذی نفعان و بالا بردن سطح علمی نیروی انسانی از جمله اولویت برنامه های این شرکت می باشد.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای حدود 900 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار