ساری،

تولید برنج ارگانیک در نکا

با بکارگیری روش های پرورش ارگانیک در مزرعه ، برنج سالم در نکا تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  ازساری ، معاون آموزش سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در حاشیه مراسم برداشت برنج سالم در نکا سیما گفت: محققان مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بکارگیری روش های پرورش ارگانیک در 10 هکتار از زمین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بایع کلا نکا برنج سالم تولید کردند.

بصام، تولید محصول سالم ، حفاظت از محیط زیست ، افزایش سلامت جامعه و رسیدن به محصولات ارگانیک را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: در این مزرعه بجای کود و سم ، از تله های دلتا ، اخلالگرها ، تریکو کارت ، ورمی کمپوست و باکتری های زیستی استفاده شد.

وی هزینه اجرای این طرح را 120 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح با بکارگیری 20 دانشجو ، طرح برتر کارآفرینی سازمان تحقیقات کشور نیز شناخته شد.

معاون آموزش سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: این برنامه سال آینده در 100 هکتار از شالیزارهای مازندران و سپس گیلان اجرایی می شود.

بصام ، از حذف رشته کارشناسی ارشد برنج ارگانیک در مرکز تحقیقات اموزش کشاورزی ، منابع طبیعی مازندران خبر داد و گفت: این سازمان بر اساس سیاست های فعلی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است این رشته در دانشگاههای زیر مجموعه وزارت علوم تدریس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار