بازداشت پدر «هاکان شوکور» اسطوره فوتبال ترکیه

پدر هاکان شوکور اسطوره فوتبال ترکیه به اتهام نزدیکی با گروه گولن و همدستی با کودتاگران بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از رسانه های ترکیه، «سرمد شوکور» روز گذشته به هنگام خروج از نماز جمعه در شهر آداپازاری دستگیر و هنگام بازجویی پلیس به علت بیماری قند، دچار ناراحتی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. وی امروز به دنبال کنترل های پزشکی به درخواست دادستان، توسط دادگاه روانه زندان و دارایی 200 میلیون لیری خانواده او نیز توقیف شده است.

دادستانی ترکیه «هاکان شوکور» اسطوره فوتبال ترکیه و نماینده پیشین حزب حاکم عدالت و توسعه و پدر پیمانکار ساختمانی وی را به تامین مالی «فتو» متهم کرده و دستور دستگیری آن ها را داده بود.

دولت آنکارا، فتح الله گولن را به تشکیل سازمان تروریستی و ساختار دولت موازی در درون دستگاه های دولتی متهم کرده و به اختصار این سازمان را 'فتو' نام گذاشته است.

هاکان شوکور سال گذشته با نگرانی از احتمال دستگیری، به همراه خانواده اش به آمریکا رفته و در آن کشور به سر می برد و در حال حاضر پلیس به دنبال دستگیری شوکور است.

وی از محبوب ترین و سرشناس ترین فوتبالیست های ترکیه بود و از وی به عنوان اسطوره فوتبال یاد می شد. بعداز ورود به سیاست و نمایندگی مردم استانبول از حزب حاکم عدالت و توسعه ،ستاره او مدتی در آسمان سیاست درخشید ولی با جدا شدن راه جماعت گولن با حزب حاکم و متهم شدن عوامل گولن به عملیات ارتش و فساد علیه دولت آنکارا در دسامبر سال 2013، ستاره بخت او نیز برگشت.

هاکان شوکور در سوپر لیگ فوتبال ترکیه، جام ملت های اروپا 2002، 2000 و 1996، باشگاه فوتبال بلکبرن، باشگاه فوتبال گالاتاسرای، باشگاه فوتبال تورینو، باشگاه فوتبال اینتر میلان، باشگاه فوتبال پارما، لیگ برتر فوتبال انگلستان، تیم ملی فوتبال ترکیه و تیم ملی فوتبال جوانان ترکیه بازی کرده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار