ایرلند رکورددار کمترین مشکلات قلبی در اروپا

نتیجه یک تحقیق پزشکی نشان می‌دهد مردم ایرلند سالم‌ترین قلب‌ را در اروپا دارند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آیریش تایمز؛ مطالعات پزشکی جدید نشان می‌دهد مردم ایرلند در معرض کمترین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و یا گردش خون قرار دارند. مقاله چاپ شده در مجله قلب اروپا نشان می‌دهد کمترین گزارش‌های سکته قلبی اروپا در ایرلند اعلام شده است.

البته امروزه در کشورهای غربی اروپا، آمار مرگ و میر بر اثر سکته قلبی در مقایسه با ابتلا به انواع سرطان بسیار پایین امده است. در 12 ماه گذشته فقط 4.3 درصد از ایرلندی‌ها که 5.1 درصد آن را مردان و 3.7 درصد را زنان تشکیل می‌دهند، از بیماری‌های قلبی و عروقی شکایت کرده‌اند. این امار در مقایسه با 17.7 درصد لهستان و 12.8 درصد آلمان بسیار امیدبخش به نظر می‌رسد.

دانشگاه آکسفورد هشدار داد مردم ایرلند از آمارهای منتشر شده چندان خوشحال نباشند و از مراقبت قلب خود غافل نماند زیرا آمارها فقط مربوط به گزارش‌های بیماری در یک سال گذشته است و احتمالا برخی بدون آنکه آگاه باشند درگیر بیماری‌های پنهان قلبی هستند.

آمارهای یک سال گذشته نشان می‌دهد در ایرلند بیماری‌های قلبی عروقی حدود 35 سال از زندگی سالم هر هزار نفر ایرلندی را تباه می‌کند. این کمترین آمار در میان 48 کشور مورد مطالعه این تحقیقات است. شاخص اعلام شده برای فرانسه 40، انگلیس 48 و آلمان 67 سال است.

بیماری‌های قلبی در اروپا سالانه جان بیش از 4 میلیون نفر، 45 درصد از تمامی مرگ و میرها، را می‌گیرد. البته این آمار در مقایسه با یک دهه گذشته به شدت کاهش یافته است.

باوجود کاهش آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی، سرطان به دلیل اصلی مرگ و میرها در 12 کشور اروپای غربی تبدیل شده است. البته در ایرلند وضع متفاوت است زیرا هنوز قربانیان بیماری‌های قلبی بیشتر از قربانیان ابتلا به سرطان هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار